expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Jumaat, 24 Jun 2011

tuTorIaL [5] : TuKAr CUrSOr..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye sahabat semua..^^ tak jawab korang juga yang berdosa..he3..kalau jawab tandanya sayang aku lebih..he3..okey..! dalam kesibukan waktu untuk aku buat entry dan bloglist, tiba-tiba je ada orang minta tolong..hurm...aku tak sanggup tak tolong dia pula..jadi, dengan masa yang singkat ni aku akan ajar cara-cara untuk tukar cursor korang jadi cursor yang lebih menarik..^^ [cursor tu anak panah mouse..he3..]

1. sila pilih cursor yang korang nak dekat SINI..^^
2. dah pilih..? sila COPY CODE cursor tersebut..
3.lepas tu, sila buka DASHBOARD > LAYOUT > PAGE ELEMENTS..
4. klik ADD A GADJET dan pilih HTML/Javascript..
5. PASTE kan CODE yang dah dicopy tadi dekat HTML/Javascript tersebut..
6. tekan SAVE..done..! he3..kalau nak PREVIE tekan lah PREVIEW k..^^
siap dah..he3..^^ okey..! terima kasih sebab sudi belajar dekat sini k..^^ alang-alang tu, jom lah sertai dengan klik >> BLOGLIST BUDAK PERASAN..^^ he3..terima kasih sekali lagi..papai...salam..~

p/s : teringat pula dekat seseorang..he3..

9 ulasan:

atiqah titia berkata...

mirul..x berjaya buat pun..=[

aremieroul berkata...

mungkin anda salah copy CODE CURSOR tu kot..hu3..cuba sekali lagi dan kalau tak boleh jugak, inform me..^^

ShalleyanNa berkata...

banyak codemmcode yang mana,,??n tak jadi pown,,

ShalleyanNa berkata...

terima kasih,,shaye berjaya,,insyaallah

aremieroul berkata...

he3..tahniah ye..^^

alif haris berkata...

nice tuto :)

aremieroul berkata...

^^ thnks @alif..

missy malyne berkata...

thanks for this tutorial!!membantu lorh!!:)sgt2

aremieroul berkata...

@missy : my pleasure..^^