expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 14 Jun 2011

TERimA kaSIh ALLAH aTaS UjIAn InI..!


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye semua..^^ hu3..okey..setelah seharian membuat kerja-kerja rumah [pagi pergi pasar, balik kemas umah..masak sambil2 basuh baju..dan kemas lagi.. =,="] huh..! penat..sekarang ni lah baru ada masa untuk mengupdate blog yang tercinta ni [ha3..cinta..? bahaya ni..^^] 

okey...balik kepada tajuk aku tu ok..[membebel jerk aku niew..he3..] manusia memang tak pernah lari daripada mendapat ujian ALLAH..saban hari, ada sahaja ujian -NYA buat kita..tak kira lah dalam bentuk apa pun tetapi ujian nya itu satu kepastian..oleh itu, manusia yang tidak di uji merupakan manusia yang tidak disayangi ALLAH..

p/s : pagi tadi sahaja berbagai kerenah manusia yang diuji oleh ALLAH yang aku lihat..
[klik untuk tunbesaran gambar..^^]

namun sebagai manusia kita sering menyalah anggap ujian ALLAH ini.. kadang kala, kita menganggap ujian tersebut sebagai satu beban dalam hidup ni..kita menangis kesedihan..kita berputus asa dan terus mengalah tanpa mencuba untuk mengharungi ujian itu..lalu kita mempersalahkan DIA..sang pencipta kerana memberikan kita ujian..
tapi sedarkah kita bahawa ujian itu merupakan tanda kasih dan sayang ALLAH terhadap kita..? tanda bahawa ALLAH itu sentiasa mengingati kita..? sedar kah kita semua ini..? tidak..! kita lalai..terus menyalahkan tuhan..manusia oh manusia..apa hak kita untuk menyalahkan DIA..? 

namun aku tidak menyalahkan sesiapa..kadang kala aku juga begitu..lalai dengan dugaan ALLAH sehingga menyebabkan diri binasa..hurm..sementara masih ada ruang dan kesempatan, tak salah untuk kita memohon keampunan kepadanya..mungkin waktu yang diberikan lama..tapi sampai bila kita harus menyesatkan diri kita sendiri..fikir-fikir kan lah wahai teman..~
aku juga manusia biasa..ujian ALLAH saban hari tiba..kadang-kadang aku menangis..bertanya kepada tuhan dalam doaku, kenapa aku diuji sebegini..? aku terus menanti akan jawapan daripada -NYA.. namun tidak kutemu..akhirnya aku faham..disebalik ujian ada rahmatnya..disebalik kesusahan ada kesenangannya..aku tersenyum..^^ terima kasih ALLAH..

jadi sebagai penutup, redha lah dengan ujian ALLAH..memang kita tak nampak apa yang cuba diberikan oleh ALLAH kepada kita sekarang, tapi insyaALLAH berkat doa dan redha, jawapan tersebut akan ditemui..bersabarlah wahai teman..^^

ok lah..salam..~

p/s : kerinduan aku masih lagi ada.. :(

8 ulasan:

fiQ'Ra berkata...

sabar~ Allah kan ada :)

emeera asnary berkata...

Tuhan x kn kasi ujian yg kita sndrik x leyh lalui =)

fyra yuki... berkata...

says: saya budak comel k... ahahah (perasan ja ni).. apa2 pun sy ttap nak komen.... awk wt ler bersabar...allah masih ad untuk awk..=)

aremieroul berkata...

^^ thnks semua..betul3..ALLAH sentiasa ada dlm hati saya..n kita semua..^^

dhilla nazli berkata...

allah uji ikot kemampuan hamba2 NYA

farhan berkata...

ALLAH bagi ujian kpd setiap hambanya utk melihat sejauh mana manusia itu bertaqwa..

Tanpa Nama berkata...

It's very straightforward to find out any topic on web as compared to textbooks, as I found this post at this site.

Here is my web blog: sizzling hot online kostenlos spielen

Tanpa Nama berkata...

It's actually very complex in this full of activity life to listen news on TV, thus I simply use the web for that reason, and get the most recent news.

My homepage :: http://genabedar.xanga.com/773331544/der-complete-renner-sind-die-novo-line