expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 14 Jun 2011

SiNeTroN sELePaS cerItA CiNTA meLOdY..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye semua..^^ tak jawab dosa..jawab sayang..ha3..okey..hari ni aku nak cerita sikit tentang sinetron terbaru astro ria..^^ kalau sebelum ni ada ditayangkan di astro, cerita Kejora dan Bintang dan yang terbaru Cinta Melody..[cerita yg aku geram jerk tgok..ha3..]..hu3..untuk mengisi segmen dramaRIA, sekali lagi astro akan menyediakan satu lagi sinetron hebat dari indonesia..sinetron tersebut bertajuk KAWIN MASAL..^^ he3..[kelakar jerk tajuk..^^]
Kawin Masal yang dijangkakan menemui penonton, 2 minggu lagi bakal menggantikan cerita Cinta Melody..hu3..seperti yang semua tahu, cinta melody akan tamat tidak lama lagi [yes..! suka aku..he3..]..jadi mak cik, pak cik, adik-adik dan kaum sepapat boleh lah bersedia ye..he3..tak lama lagi sinetron baru akan tiba..^^ apa yang menarik dalam cerita ni ialah, pelakon dia..kakak aku..!! agnes monica..he3..[teringat pulak cerita JELITA..!] hu3..

SINOPSIS cerita :

Pelakon-pelakon :
Agnes Monica -- Sachiko
Glenn Alinskie -- Rio
Jonas Revanno -- Ben
Kimberly Rider -- Riby
Yogi Tan -- Froz
Dina Lorenza -- Mediana
Yadi Timo -- Gulardi
Ivanka Suwandhi -- Mama ben
Alex Bintaro -- Papa ben
Nunky Kusumastuti - Hesti

he3.. SACHIKO[Agnes Monica] dan RIO[Glenn Alinskie] berkawan baik sejak di bangku sekolah lagi..dan selama mereka berkawan, dalam diam Rio menyukai Sachi..dan selama itu juga, Rio tak pernah berani untuk meluahkan apa yang dirasakan nya itu..bahkan, Rio sanggup mengorbankan perasaannya dengan menjadi 'bumper' kepada hubungan backstreet antara Sachi dan BEN [Jonas Revanno]..Rio juga sanggup bersubahat dengan Sachi untuk berlakon di hadapan bapanya konon nya meraka sedang berpacaran..ini semua dilakukan demi kebahagian Sachi..
Sachi, seorang gadis yang cantik, pandai, baik dan mesra..dia sangat menyukai Ben kerana Ben adalah merupakan jejaka yang memenuhi kriteria lelaki idaman nya, iaitu tampan, bijak, pandai berkawan, cool dan sedikit sasa..tambahan lagi, Ben juga selalu nampak kacak kerana menggunakan motor berkuasa besar..

kerana sama-sama mencintai antara satu sama lain, mereka membuat keputusan untuk berkahwin secara kawin masal..di hari pernikahan mereka, Sachi gelisah kerana Ben tidak hadir pada masa yang ditetapkan..Ayah Sachi pula masih menganggap bahawa Sachi akan berkahwin dengan Rio, lalu menyuruh Rio untuk bersiap untuk majlis pernikahan itu..padahal, Rio hanya lah berlakon berpacaran dengan Sachi..
malangnya, sehingga saat tiba giliran mereka untuk bernikah, Ben tetap tidak muncul..dalam keadaan yang sedih dan tertipu, akhirnya Sachi bernikah dengan Rio..ini semua gara-gara perasaan marah dan kecewa..itu merupakan pernikahan yang tidak di ingini oleh Sachi tetapi sangat di idamkan oleh Rio..

selepas majlis tamat, Ben muncul..tetapi ternyata dia sudah lambat kerana Sachi telah berkahwin dengan Rio..Rio yang sedar bahawa Sachi tidak mencintainya rela sekiranya mereka segera bercerai..namun Sachi tidak setuju kerana takut orang taunya marah..selama mereka menunggu saat untuk bercerai, Rio tinggal bersama Sachi..namun tak pernah sekali pun Rio menyentuh Sachi kerana menghormati Sachi..

adakah Sachi akhirnya akan sedar bahawa cinta Rio padanya adalah tulus..?
atau apakah Sachi akan tetap memilih Ben sebagai lelaki idaman nya dan bercerai dengan Rio..?

sama-sama lah kita saksikan cerita ini nanti ye..^^

p/s : tak sabar nak tengok cerita ini sebab dah tak sanggup tengok cerita cinta melody tu..hu3..
ost cerita ini ialah godai aku lagi-agnes monica..he3..^^

ok lah..salam..~

4 ulasan:

kim heeruul berkata...

aku boleh agak,jalan cerita mesti same..haha

aremieroul berkata...

ha3..tapi sebb ada akak aku, mybe lain sikit kwot..he3..

K.Zhariff berkata...

Agnes! hehe, ni yg nk tgk ni. :P

lee berkata...

x sabar aku nk tngok cite ni....best best best ...