expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 26 Julai 2011

mIrUL dIpAkSa BoGeL..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni..tak nak jawab dosa tau..kalau jawab dapat pahala.. :)  okey..!
AMARAN : ibu mengandung, pesakit jantung, orang yang melatah, kanak-kanak ribena dan 
seangkatan dengan nya tidak digalakkan untuk baca entry ni..  XD 
ha3..apa-apa pun ni bukan entry 18SX ye..walaupun tajuk nya agak menakutkan tapi entry ni selamat dibaca oleh semua lapisan masyarakat tanpa mengira bangsa, agama dan negara..ha3..okey..! kisah nya bermula macam ni..hu3..pagi tadi, seawal 8 pg mirul pergi buat medical checkup dekat Klinik Kesihatan Batu Pahat..
cantik kan klinik baru ni..? he3..

mula-mula memang tak ada niat nak buat medical checkup langsung sebab mirul cuma nak ambil kad bank je pada mak mirul dekat situ..tapi bila dah sampai, tiba-tiba mak mirul cakap dia nak buat terus..lagipun nanti masa ramadhan, mak mirul takut dia sibuk..hu3..badan ni terus rasa seram sejuk je..maklumlah, mirul tak nak buat medical checkup ni sebab tak nak ambil darah..seram kot..hu3.. rasa macam nak menangis je tadi.. T_T

sepanjang dekat klinik tu, mirul selawat je..maklumlah memang takut sangat-sangat nak ambil darah ni..mula-mula kena timbang berat [pergh..! memang segan lah nak beritahu betapa beratnya mirul..ha3..] lepas tu ukur tinggi..disebabkan yang check tu kawan mak mirul, banyak juga lah ujian-ujian yang mirul tak buat.. :D ha3..
lepas dah siap semua tu, mak mirul cakap kena X-ray pula..hu3..mirul tak kisah lah sebab X-ray je kot..bukan nya sakit..he3..bila dah sampai giliran mirul untuk di X-ray, mirul dengan bangga nya pun masuk lah dalam bilik tu..masuk-masuk je, ada seorang pembantu X-ray wanita dekat situ..muda lagi..bergetah..ha3..

pembantu X-ray : muhamad amirul kan..?

mirul : ye-ye..saya amirul.. [sambil senyum sweeeett giler...ha3..]

pembantu X-ray : ok..boleh lah letak barang-barang dekat atas tu ye..
bukak baju sekali.. [sambil tunjuk satu meja]

mirul : dekat sini ke..? ok-ok..baju nak kena buka ke..? 

pembantu X-ray : tebal tak baju tu..? kalau tebal sila buka ye..hu3..

mirul : erk..macam tebal je.. [sambil berdiri lagi sebab malu kot nak buka baju..hu3..]

pembantu  X-ray : ala..buka je lah..bukan ada sesiapa pun.. [sambil senyum-senyum..]

mirul : erk.. = = "  [terus bukak baju..] 

dengan perasaan malu, mirul pun buka baju mirul lepas tu terus peluk mesin X-ray tu..ha3..malu kot..dah lah dia perempuan..muda pula tu..senang-senang je nak suruh mirul separuh bogel depan dia..ha3..sedangkan depan saudara pun mirul tak akan buka baju, ni lagi lah depan dia..ha3..tapi sebab dah terpaksa, apa boleh buat..hu3..tapi untung lah dia kan..kalau mamat-mamat hensem yang nak check mesti gembira dia..ha3.. XD

apa-apa pun, lepas X-ray tu mirul kena check urine pula..hu3..dengan selambanya mirul ambil bekas tersebut kemudian pergi ke tandas berhampiran..bekas nya dah lah kecil, lepas tu mirul ter"isi" banyak pulak air nya..ha3..dengan berhati-hati [sambil catwalk..ha3..] mirul bawa bekas tu ke makmal..jauh lah juga...rupa-rupa nya tandas dekat je..sebelah makmal pun ada..mirul ni je yang rajin sampai pergi ke tandas hujung..ha3..
apa-apa pun tadi memang hari yang menyegankan lah..macam-macam orang dah buat mirul segan..dah lah mirul ni pemalu..hak3..tapi apa yang paling seronok ialah mirul tak kena ambil darah pun..ha3..sila jangan jealous ye..lalala..~ lepas je dapat tandatangan doktor, mirul terus balik..ha3..segan kot nak duduk lama-lama dekat situ..he3..okey lah..salam..~

p/s : hu3..kalau juru X-ray tu lelaki dan pesakit nya perempuan macam mana ek..?  XD

16 ulasan:

**gastronomic ajim** = D berkata...

haha..mirul
ajim pon kena xray gak td buat kat dlm base...
ahaha..
segan kot nak bukak2 baju kat public nieh...
dah lah buat kat dalam BASE navy..
sume mamat2 navy..
benci jer nak suroh bukak2 baju..ahahaha~~

diana berkata...

wakakak...hari yang menyegan kan???

Azmie berkata...

x-ray mmg ler kene bukak baju.. hihi =)

kotak bulat berkata...

hehehe... adoiyai.penyegan pulak.. tkut amik darah pulk tu.. :p

liya alia berkata...

orang laki takpe la jugakkk.. kalau yang pompuan lagi malu taw.. even si peng"x-ray" tu pompuan.. heeee

Atiqah Sa'ahiry berkata...

check up kene amik darah ke..xpernah pun..

ooo.. tukang x-tray laki xpe..asalkan ada lagi 2 or 3 patient g n ada pembantu perempuan..dah dibolehkan kan..darurat..ahakz..

aJeS oThMaN berkata...

hurm....klo y kne pompuan n juru xray laki...??huhuhuno comment

aremieroul berkata...

ajim : ha3..tau x pew.. XD

aremieroul berkata...

diana : ha3..tau x pew..

aremieroul berkata...

azmie : hu3..saja jerk dia tu sebenarnya..ha3..

aremieroul berkata...

KB : mirul kan memang baik..sebab tu penyegan sikit.. XD

aremieroul berkata...

liya : hu3..tau x pew sebab mana biasa bukak baju depan orang ramai kan..hu3..

aremieroul berkata...

atiqah : hu3..kalau lelaki tu x pew lah jugak, ni perempuan kot..ha3..

aremieroul berkata...

ajes : kalau yang juru X-ray tu lelaki n patien tu perempuan, 2 rezeki namanya.. XD

Macam_Betul berkata...

lain kali pergi jgn pakai baju tshirt, pakai kemeja,, psl klo kemeja, di suruh buka butang depan tu je.. tak suruh buka terus

Ahmad Haziq Azlan berkata...

ala.....kan ada 6pax....tunjuk je la....hehe