expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 19 Julai 2011

3 sItUaSI yAnG mIRuL bENcI..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni.. :) tak jawab dosa tau..! jawab dapat pahala..he3..okey...! sebenarnya mirul nak sertai satu segmen anjuran kawan mirul ni, tapi rasanya esok je lah sebab segmen nya menarik dan banyak yang perlu ceritakan..jadi, malam ni entry nak pendek je..he3.. kalau nak sertai juga, klik SINI..

hurm..dalam dunia ni, tak siapa pun yang dilahirkan sempurna kan..? sama lah macam mirul ni..manusia yang tak sempurna tapi masih bersyukur seadanya..he3..tapi, ada lah beberapa situasi yang memang mirul rasa geram sangat-sangat ni..nak tahu tak apa situasi nya..? hurm.. tapi janji jangan ketawa tau..lalala..~

okey..! yang PERTAMA..

hu3..mirul paling tak suka kalau orang cakap mirul ni dah kerja..
erk...  = ="
kalau tak kenal tak apa lah juga, ni jiran kot..
lagi-lagi kalau mirul pakai kemeja..
 [sebab matrik masih kena pakai kemeje lengan panjang..]
huk3..
kalau ye pun muka mirul ni matang, 
tak payah lah cakap macam tu..he3..
kecik hati mirul..he3..

yang KEDUA..!

ni lagi satu situasi yang memang menyakitkan hati..
bukan setakat hati je yang sakit, muka, kepala, jantung, peha semua sakit..
huk3.. mana tak nya..
baik-baik tengah dokong adik, pastu tiba-tiba ada orang cakap, 
"ni anak ke..?alolo, comelnya..berapa tahun ni..?"
pergh..!
soalan yang mencengkam kalbu seh..
tapi tak apa..bila dah biasa kena macam ni, mirul cuma jawab,
"a'ah..anak saya..sama tak muka dia..lalala.."
[padahal dalam hati rasa bengkek jerk..=="]

yang KETIGA..!


hah...! yang ni memang tak boleh tahan..
mana tak nya, aklau mirul ni dianggap macam suami mak mirul sendiri..
erk.. = ="
tahu lah mak mirul ni janda, tapi tak kan lah taste dia muda sangat..ha3..
tapi memang menyakitkan juga lah bila ada yang cakap macam ni..
siapa yang tak sakit hati kan..?
tapi tak apa..mirul redha.. :)
[walaupun rasa macam nak cekik2 je mak cik tu..ha3..]

siapa pun kita, seburuk mana pun muka kita = =" jangan lah lupa unuk bersyukur pada ALLAH yang maha esa ye..sebab segala apa yang ALLAH cipta tu ada hikmahnya..macam mirul ni, walauoun umur baru 19, tapi orang cakap muka dah macam anak 3..huk3.. :( tapi tetap redha..sebab ada hikmahnya..he3..

kalau difikirkan, mungkin ALLAH ciptakan muka mirul cam ni sebab ALLAH tahu, kalau mirul dianugerahkan muka yang hemsem takut ramai pula yang tergoda..he3..apa-apa pun bersyukur itu penting ye kawan-kawan..! siapa yang tak bersyukur jangan kawan dengan mirul lagi..he3..ok lah..salam..~

p/s : tengah bersyukur sekarang ni..hu3..

28 ulasan:

kotak bulat berkata...

heheh..kb paling segan bila orang tegur kat bapak kb..
"bini baru ke? "
peh..malu gile..ntah pape je..

aimie amalina berkata...

hehehehe...x pela..nak wat cm ne kan...sabo ye..matang no kot muke mirul ni..hehehe..anugerah tu =)

Suhazli berkata...

hehehe..muka matang membuatkan org mudah respect.. ^^,

K.Zhariff berkata...

hehe, ok la tu. dr aku orng tnye mcm ni. "tahun ni pmr ke dik?"

Ahmad Haziq Azlan berkata...

hahahaha
muka ko memang macam bapak orang je pon...
hohoho

vampire's lovex berkata...

sabar je la..hihi..

memang menyakit kan hati kan,gurau2 kasar ni ..

kechikuma berkata...

at least kre da mtg la tu meyhh . . ^^
chik nie, mau nye kne tny, 'darjah bpe sekolah ?'..
sdre pulak yg tny, hekhekhek . .
=.='

yasmine danny berkata...

hehehe... chill laa mieroul~~ ^^
YD penah kene tnye dgn sorg nyonya kelas muzik nieh, "adik baru lps SPM ke? Nak amik kelas ape kat sini???"
hahaha... pastu msk kereta gelak2 jek.. appa daa... jadahnye~~~ kekeke... =))))
So, sabo yerk mieroul... =)

aremieroul berkata...

KB : he3..sama lah kita..mirul ni dikatakan suami mak..ha3.. LOL..

aremieroul berkata...

aimie : he3..mmg dah lama bersabar ni..lalala..~

aremieroul berkata...

suhazli : betul3.. :)

aremieroul berkata...

k.zhariff : erk..nampak benor nipunya..ha3..

aremieroul berkata...

ahmad haziq : ha3..siot ko..!

aremieroul berkata...

vampire : ha3..tau x pew.. =="

aremieroul berkata...

kechikuma : ha3..siot jerk sedara macamm tu..ha3..

aremieroul berkata...

kak YD : ha3..melampau seh nyinya tu..he3..tak pun dia sengaja jerk saiko akak tak..ha3.. :P

Anif Abdullah| AA berkata...

normal lah..kadang2 rasa nak hempuk pun ade..haha

alif ismail berkata...

haha... cute je entry nih...

xpe bro... itu tandanya anda seorang yg matang!

be gud guy k!

aremieroul berkata...

anif : kan2..he3..sakit jerk hati..he3..

aremieroul berkata...

alif : he3..matang..? erk..maybe..lalala..~ insyaALLAH akan sentiasa be a go0d guy.. ^^

officially19 berkata...

ina kena dengan pakcik sendiri
1)kau dah kahwin ye?hantaran berapa.=.='
2)eh,bila kau tunang.=.='

calon pun takde.adoi ai..

annyss arynna berkata...

sabar ye.. berat dugaan kau nakk. ahaha~

aremieroul berkata...

ina : ha3..samo lah kito...~

aremieroul berkata...

annyss : he3..sabo jerk lh..~

R.ainZ RuleZ...!!! berkata...

Aku nyer lagi syok punyer soalan yg rase nyer baru jew di tanya oleh sedara mare aku for the past few weeks...

"Anak dah brape dah???"

Mase aku dgr ayat nie rase mcm dunia aku gelap smcm jew...
T_T

tyka berkata...

biasala .. selalu gak kene... kekadang perli je mereka ni

aremieroul berkata...

R.ainnZ : he3..samolah kito.. sabo jerk lah..R.ainnZ : he3..samolah kito.. sabo jerk lah..

aremieroul berkata...

tyka : he3..tau x pew..tyka : he3..tau x pew..