expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sabtu, 16 Julai 2011

mALaM nIfSu sYaaBAn..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni..tak jawab dosa..jawab dapat pahala.. :)  okey..! diam tak diam bulan SYAABAN ni dah hampir separuh meninggalkan kita..bermakna RAMADHAN pula yang akan menyusul selepas ini..hurm.. cepat kan masa berlalu..rasanya baru semalam je mirul sambut kedatangan bulan NABI MUHAMMAD ni..
“Allah melihat kepada hamba-hamba-Nya pada malam Nisfu Syaaban, maka Dia ampuni semua hamba-hamba-Nya kecuali musyrik (orang yang syirik) dan yang bermusuh (orang benci membenci).” [Riwayat Ibn Hibban, al-Bazzar dan lain-lain].
hurm..untungnya kita sebagai umat islam ni kan..sentiasa dapat peluang untuk bertaubat dan menjadi hambanya yang diberkati..hu3..cuma kita ni je yang nak atau tak nak untuk berubah..bukan susah pun, cuma perlu ikut apa yang dah diperintahkan dan tinggalkan apa yang telah dilarang..mudah kan islam ni.. (:
apa-apa pun membaca yasin sebanyak 3 kali pada malam NIFSU SYAABAN ni tidak WARID [tiada sandaran] dari Al-Quran dan hadis Nabi..namun membacanya adalah tidak salah..namun jangan lah disalah ertikan kepercayaan itu.. :) bersama lah kita memanfaatkan malam ni ye dengan zikir dan solat sunat..  (:

semoga amalan kita pada malam ni diterima oleh ALLAH..dan seorang muslim tidak hanya akan melakukan ibadah pada malam-malam atau bulan-bulan yang tertentu..kerana muslim sejati akan sentiasa meraih cinta dan rahmat ALLAH.. :)  okey lah..salam..~

8 ulasan:

nuerule areyin berkata...

selamat menjalani ibdah :)

BHAIHAQI COOL berkata...

malam yg tenang + cool ..

K.Zhariff berkata...

alhamdulillah. semoga dpt perbnykkn amalan dlm buku baru. :D

aremieroul berkata...

@nuerule : tq2.. u too.. :)

aremieroul berkata...

@BHAIHAQI : btul3.. :)

aremieroul berkata...

k.zhariff : hu3..insyaALLAH.. :)

lilypelangi berkata...

bersamalah kita beribadah mendekatkan diri padaNya

aremieroul berkata...

lily : amin..~