expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ahad, 24 Julai 2011

fAedAH mEroKOk..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni..tak jawab dosa tau.. :) kalau jawab dapat pahala..he3..okey..! rasanya dah lama mirul tak update kan..hurm..sebab minggu ni memang sibuk,maklumlah pak cik mirul kan baru meninggal..nak baca kisah dia, klik SINI..hu3..apa pun yang pergi tetap pergi..kita yang masih tinggal ni perlu terus tabah..


tadi mak mirul kena bertugas dekat karnival ni..hu3..jadi mirul apa lagi, menyemak juga lah dekat situ..ha3..bila dekat sana, macam-macam jenis pesakit yang mirul jumpa..tapi yang mirul nak tulis dalam entry ni ialah tentang pesakit yang merokok.. :) dan sepanjang mirul duduk dekat situ, 5 kesimpulan yang dapat mirul buat tentang kenapa mereka merokok.. jom baca..  :)

5 SEBAB UTAMA KENAPA PEROKOK MEROKOK..
yang PERTAMA.. ^^
..perokok ni kaya sangat..

okey..! ambil kalkulator dan kira perbelanjaan perokok ni..

1 kotak = RM 8.90
sehari kalau perokok tegar biasanya 2 kotak..
RM 8.90 x 2 = RM 17.80
sebulan ada 30/31 hari..
31 hari x RM 17.80 = RM 551.80
setahun = RM 6621.60

malas nak cakap banyak, korang pun boleh fikir kan..
hu3.. memang kaya lah si prokok ni..

yang KEDUA.. ^^
..perokok nak keluarga dowang kaya..

bila perokok menghisap rokok, bermakna tubuh badan mereka akan rosak..
dalam jangka masa yang tak lama sangat [ paling lama 15 tahun lah..]
seorang perokok ni akan mula dapat pelbagai penyakit KRONIK..
bila dah sakit dan tenat, memang tak lama lah perokok ni..
dan bila dowang meninggal, 
pasti akan ada pihak insurans yang akan tampil bagi bantuan..
mungkin memang dah niat perokok kot,
nak kasi keluarga dowang senang kelak..  :)
BAIK niat mereka ni kan..?

yang KETIGA.. ^^
..niat mereka nak jadi penderma organ..

mungkin semasa para perokok ni hidup,
dowang nak derma organ tapi tak dapat nak tunaikan..
jadi, dowang pun hisap lah rokok supaya proses pendermaan organ ni,
dapat dilakukan dengan lebih CEPAT..
tapi kesian juga lah dekat perokok ni semua sebab
kebanyakan organ mereka ni dah tak dapat nak berfungsi..
hu3..buat rugi je kan..

yang KEEMPAT.. ^^
..cara bunuh diri yang tak akan dihalang..

perokok ni biasanya datang dari golongan mereka-mereka yang stress..
bila orang stress biasalah, yang terlintas hanyalah nya bunuh diri..
nak gantung diri susah nak cari tempat yang sesuai..
nak minum racun mahal kot nak beli dekat farmasi..
nak guna pisau nyilu pula dengan benda-benda tajam ni..ha3..
jadi cara terbaik nak bunuh diri ialah dengan hisap rokok..
BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT PERGI SELAMANYA..~

yang KELIMA.. ^^
..takut dosa banyak kalau hidup lama-lama..

hurm..biasalah kan..
hidup dekat dunia ni banyak rintangan dan halangan nya..
kalau tak buat dosa, mesti akan buat pahala kan..hu3..
bak kata orang, makin lama kita hidup dekat dunia ni 
makin banyak dosa yang kita buat..
jadi bagi perokok ni, dowang takut hidup lama-lama ni..
sebab tu ambil keputusan untuk hisap rokok..
cepat sikit..hu3..

okey lah..mirul buat entry ni sebab mirul dah tak tahu cara lain lagi yang boleh buat para perokok ni sedar yang merokok ni cuma satu pembaziran sahaja..hu3..bukan mirul nak reka cerita atau buat korang takut, cuma mirul tak nak lah ada perokok yang mati sia-sia je..korang memang dah tak nak hidup lama ke..?
apa-apa pun, ajal maut jodoh pertemuan semua nya di tangan ALLAH..sesungguhnya dia lah yang maha berkuasa atas segalanya..ALLAH dah kasi kita tubuh badan yang sihat, tapi kita pula yang senang-senang je nak rosakkan nya..hu3..jadi selamat berfikir dan beramal lah ye kawan-kawan semua..salam..~

p/s : dosa tau kalau hisap rokok ni..hu3..

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lol~

ARIF

aremieroul berkata...

:)

Tanpa Nama berkata...

siao!

kechikuma berkata...

BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT PERGI SELAMANYA..~

memang best
;]

super d0uble F :) berkata...

per0kok nih mmg tak makan saman.

byk2 kempen p0n di0rg buat xpeduli jep..

aremieroul berkata...

tanpa nama : kenyataan lah.. :)

aremieroul berkata...

kechikuma : he3.. :)

aremieroul berkata...

super double F : hu3..tau x pew..

mR. nAzFaZ berkata...

errmmmm...btul3..part yg pling ske psal bnuh diri tu kn..bunuh diri cmtu pling selamat skit..mne la tau klau tbe2 nk brubah or insaf leh berhaenti merokok..kang klau gantung diri or terjun bangunan xsmpt nk insaf da mati kn..huhuhuhu
"BIAR LAMBAT ASAL PERGI SELAMA-LAMANYA"

nadzirah berkata...

hmmm kalau la mirul dpt tazkirahkan bf zee sampai die dh ta hisap lg dah memang zee belanje mirul makan hehehe