expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Khamis, 28 Julai 2011

HaRi peRtAmA kErjA..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul..tak jawab dosa..jawab dapat pahala..  :)  okey..! mirul sebenarnya menaip entry ni dalam keadaan separa sedar.. [bukan koma okey..! huh..] lutut mirul pun tengah sakit-sakit.. [bukan sebab mirul buat benda tak baik okey..!] badan sengal-sengal..tangan lenguh..kaki pun sakit..pergh..! memang package lah kata nya..hu3..ni lah padahnya kalau rasa gedix sangat nak kerja saat-saat genting ni..ha3..
hari ni merupakan hari pertama mirul kerja balik dekat THE STORE sebagai juruwang..dulu masa sebelum masuk matrik masa lepas SPM, mirul kerja dekat situ lah..[buat kerja sambilan lah katakan sebelum nak belajar..] hu3..masa lepas matrik hari tu pun mirul ada lah juga cuba minta balik kerja dekat situ, tapi dia kata dah penuh pula..hu3..tapi mirul tak kisah lah sebab boleh lah duduk-duduk rumah, jadi bibik.. erk..  = ="

mula-mula memang dah tak terfikir pun nak kerja balik sebab dah merajuk.. [lalala.. :) ] tapi minggu lepas, supervisor juruwang tu telefon mirul..dia cakap nak suruh mintak tolong kerja untuk 10 hari sebab sekarang ni tengah ada promosi besar-besaran.. [besar sangat ke..? lalala..ha3..] dan dalam keadaan yang tengah bengong  bingung, mirul pun tercakap ye..memang agak menyesal juga lah cakap ye hari tu..he3..
lebih kurang macam ni lah mesin nya..ha3..

dan tadi bermula lah segala-galanya..mesin wang yang dah setahun tak disentuh tu akhirnya disentuh juga..memang blur juga lah mula-mula sebab memang dah lama gila tak guna, tapi akhirnya setelah diajar [ada ke orang ajar..makin seksa mirul ada lah..he3..] maka profesional lah mirul sekarang ni...he3..apa-apa pun memang rindu lah nak jadi juruwang ni, sebab dah lama tak mencapap..ha3..[tadi puas mirul mencapap..he3.]

dan mungkin lepas ni pun memang susah sikit lah nak nampak mirul update entry..sebab dah sibuk...lagi-lagi ni dah nak masuk ramadhan kan..hurm..kalau mirul update pun, mirul taip malam-malam buta macam ni lah..he3..mana tak nya, kalau kerja penuh, masuk pukul 9.30 am balik pukul 10.30 pm..mana nak sempatnya update kan..hu3..apa-apa pun mirul cari rezeki yang halal..semoga keberkatan tu ada..okey..salam..~
p/s : nak cari duit raya sebab sekarang ni susah nak dapat duit dari sedara-mara..ha3..

8 ulasan:

kim heeruul berkata...

gua tak berani jd cashier..
bnyk risiko..

aimie amalina berkata...

heeee
keje baek2
gud luck!
>____<

aremieroul berkata...

kim heeruul : hu3..tau x pew..tapi ni lah kerja yang ada, so pergi jerk.. :DD

aremieroul berkata...

aimie : he3..tq2.. :DD

R.ainZ RuleZ...!!! berkata...

Aku stuju ngan post script ko~
Tak nmpak lah duit raya aku tahun ini dan strusnya...
Tgk2 aku plak kena kasi kat sedara2 aku yg kecik2...

aremieroul berkata...

r.ainz : he3..tau x pew..tapi mirul x perlu kasik dowang duit..he3.. :))

Said Arsyad berkata...

selamat bekerja.
selamat bekerja.

aremieroul berkata...

said : he3..tq2.. :)