expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ahad, 1 Mei 2011

bErsyUkUR aNd KeNApA..?

ASSALAMUALAIKUM..~

sehat x semua..?? he3.. alhamdulillah..aq doakan korang semua sehat2 belaka ye..amin..~
hurm..sebenarnyer aq pwon dah x tau laha nak wat entry pasal pew lagi..tetibe rasa macam bosan semacam jerk..huk3..x tau lah apo yang den raso niew..hurm..2 lah kan, nama pwon manusia..so mmg x pernah nak lari drpd merasai macam2 perasaan..kadang2 tu kita rasa hepy..kadang2 rasa sedeh..geram pwon ada jugak..marah, sayang,sunyi,dihargai dan macam2 lagi perasaan..sebagai manusia yang normal mmg kita x kan pernah lari dri rasa semua 2..betul..! manusia kalo dier x pernah rasa sedeh kan pelik.. tol x..??

hurm..begitu jugak dngan perasaan2 yang lain..semua owang pernah rasa apa itu cinta..apa itu setia..n apa itu gembira..so sama lah jugak dng perasaan sedeh td..bagi mereka yang x pernah rasa sedeh, mereka 2 mmg pelik..! 4 sure pelik..! man alah ada owang yang x pernah rasa gembira dlam  dunia niew kan..?? hurm..tpi kadang2 kita kene tau jugak bahawa kat dlm dunia niew , x semua owang bernasib baek macam owang lain..termasuk diri kita sendiri..so kita sepatutnya rasa bersyukur dng apa yang kita miliki sekarang..
antaranya..

1.korang patut rasa bersyukur sebab lahir dalam islam..!
islam itu indah..and islam itu juga agama yang suci..korang bayangkan lah kalo korang lahir dlam keadaan bukan islam..sapa korang hari niew..?? adakah korang termasuk dlam golongan mereka2 yang menentang islam..?? semua 2 kita x tahu..so, bersyukurlah korang sebb lahir2 jerk korang dah islam..tpi jngan lah pulak korang niew semua islam pada nama jerk..x pun islam pada i/c jerk..huk3..hopefully korang x lah..sebab mereka2 yang bacer blog aq niew semuanyer baek2 belaka..ha3..(pasan plak..)



2. kita patut bersyukur sebab ibu kita sanggup membesarkan+melahirkan kita..!
cuba korang bayangkan kalo ibu korang x sanggup nka lahirkan korang and dier buang korang kat mana2 tempat..kalo nasib korang baek sikit , ibu korang letak lah kat depan umah owang kew, kat pondok bus kew..tpi kalo ibu korang letak korang kat tempt pembuangan sampah..?? korang rasa korang hidup lagi kew..?? hu3.. so perkara pertama yang korang patot bersyukur selain kpd ALLAH ialah ibu korang yang sayang kan  korang..!
my mum.! luv u..!

3. kita patut bersyukur sebab dilahirkan dlam keluarga yang sempurna..!
hurm..semua owang memiliki keluarga kan..?? so korang perlu lah bersyukur sebab keluarga itu sudah memadai untuk korang merasa bahagia n merasakan kesempurnaan hidup..biarpun family korang x sekaya mana ,tpi kalo korang semua hepy sesama sendiri , aq grenti korang x pernah merasa sedeh n x bersyukur..korang ingat memiliki keluarga yang begitu kaya-raya 2 best kew kalo parent dorang x pernah ambil berat pasal korang..?? korang rasa..?? bagi aq keluarga yang bahagia 2 merupakan keluaga yang sering menghadapi saat2 susah bersama n mengharungi ranjau kehidupan dlm satu keluarga..hurm..so hargai family korang semua k..!


4.korang patut bersyukur kalo korang ditimpa masalah..!
kenapa pulak..?? hu3.. kalo korang semua nak tau, dengan masalah n dugaan yang ALLAH beri kat korang 2 semualah korang akan menjadi lebih kuat n tabah dlm menghadapi hidup niew..! betul..! kalo korang x percaya , korang bole tgok sekeliling korang..mereka2 yang selalu menghadapi dugaan hidup niew merupakan mereka2 yang kuat n tabah dalm hidup dorang.. bila mereka mnghadapi masalah2 yang baru, mereka akan tenang jerk hadapi semua 2 and akan dapat selesaikannyer dngan mudah..tpi mereka2 yang selalu gembira, x pernah ada masalah, suatu hari t , bila dier dpat sometnhg msalah yang kecik sekalipun dier akan merasa susah n akan down giler..kenapa..?? sebb dier x pernah rasa masalah dlam hidup niew..so hadapi lah masalah n dugaan 2 dngan sabar n tenang.. kan setiap yang berlaku 2 ada hikmah disebalinyer..!believe me..!

kalo nak dilist kan mmg panjang lah entry aq tntang rasa syukur niew.. apa yang aq beri niew just a little of rasa syukur 2..and aq rasa x sampai 1% pwon..hu3..so korang semua ,aq hope akan mensyukuri semua apa yang kita ada dlam dunia niew..bersyukurlah sebb semua niew x kekal  mana pwon..x bawak ke akhirat..! tpi at least dng rasa bersyukur itulah kita akan memperoleh keberkatan dan keharmonian hidup di dunia niew.. and bila kita bersyukur,maka ALLAH akn menambah lagi nikmat kita itu..! so says ALHAMDULILLAH..TQ ALLAH..!
peace no war..salam..~

Tiada ulasan: