expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 10 Mei 2011

wAniTa Dan TudUnG..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

jawab semua..! bagoos..^^ he3..ok2..entry aq kali niew nak ckap pasal pompuan dan tudung..hurm..
semua tau kan bahawa menutup aurat 2 sesuatu yang wajib dalam islam..sejak dulu lagi kita mmg tau bahawa umat islam wajib menutup aurat mahu lelaki ataupun wanita..bagi yang lelaki maybe mudah sikit lah sebb aurat nya cumalah dari pusat hingga ke lutut..tpi x kan lah nak tutup 2 jerk kan..he3..tetapi bagi seorang wanita, auratnya ialah seluruh tubuh..! kecuali tapak tngan n muka..hurm..so rambut 2 knew tutup..^^
kalo kita tgok remaja islam masa kini..(x payah remaja..kadang2 mak2 nenek2 pwon sama..he3..) memang berlambak yang x pkai tudung or dlam kata lain, x menutup aurat..kenapa..?? adakah kedai tudung x dew kat tempat dorang or mereka semua dipakse untuk tidak menutup aurat, kalo x knew bunuh..he3..penipu semua 2..skunk niew berlambak kedai tudung..bersepah-sepah..ada macam2 gaya lagi..so x dew alasan knapa korang x pkai tudung..! dose ko tau x..! dose..!!

cuba korang tgok sekeliling..skunk niew tudung 2 ada macam2 fesyen..mmg korang x kan ketinggalan zaman lah kalo pkai tudung..jngan beri alasan lagi bahawa dngan bertudung korang semua x bole berfesyen...pi dah..! nak tunggu tue baru nak insaf..?? isyk..2 pwon kalo sempat merasa tua..kalo x sempat..? pikir2 kan lah ye..

and buat kaum hawa semua..korang knew ingat..semua lelaki nak kn seorang isteri yang solehah..betul..kalo korang g tanyer kat penagih dadah pwon, dowang kalo nak kawin dowang mesti pilih pompuan yang pkai tudung 2 semua..korang ingat mamat2 yang usha2 korang skunk niew nak kawin ngan ko kew kalo perangai macam niew..?? sapa nak..xdew sapa..betul..maybe mmg kowang dah biasa hidup cam niew, tpi berubahlah..ALLAH 2 masih sayang korang..dan ALLAH amat sayang mereka yang bertaubat..selagi korang x menduakan ALLAH, insyaALLAH taubat 2 akn diterima..^^ amin..

aq x memakse korang untuk berubah..tpi pikirkan pasal akhirat nanti..kat sana x dew sapa dapt tolong kecuali 3 perkara..sedekah jariah, ilmu yang berterusan dan doa anak2 yang soleh..and lagi satu..bagi dak2 pompuan yang masih belum berkahwin, ingatlah bahawa dosa korang 2 akan ditanggung oleh mak bapak korang semua..x sayang kew kat parent korang..korang yang wat dose tpi mak bapak tanggung..hu3..so pikir2 kan lah n selama beramal...salam..~

3 ulasan:

Aida Omar berkata...

terima kasih kerana memperingati saya ^_^

aremieroul berkata...

sama2..just mengingatkan..diri niew pwon x sempurna..^^
hu3..

qyla shaah berkata...

saye suke , thankz kerana ingatkan kaum hawa :D