expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sabtu, 14 Julai 2012

SeLAmaT DAtAnG kE UniVerRSiTi..!


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSALAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH.. amin.. ^^ 
okey..! mirul pasti ramai yang dah tahu dan dah semak keputusan UPU semalam kan.. tahniah buat semua yang berjaya.. bagi yang tidak berjaya jangan lah sedih-sedih ye.. ALLAH dah rancang sesuatu yang lebih baik buat kalian.. insyaALLAH..  
begitu juga kepada mereka-mereka yang dapat tawaran kemasukan ke IPTA bagi sidang akademik 2012/2013.. tahniah diucapkan dan selamat menempuh kehidupan sebagai seorang pelajar Universiti kelak.. bukan senang tau nak "survive" dekat U ni.. banyak dugaan dan ranjaunya nya.. nanti bila dah masuk U korang baru faham apa yang mirul maksudkan.. 

dapat U yang tak best..
ramai juga yang mirul dengar merungut sebab dapat U yang mereka x mohon.. dan ada yang lebi best tu dia dapat U yang dia sendiri x pernah dengar.. hurmm.. apa yang mirul nak cakap, bersyukurlah dapat masuk U tau.. bukan semua orang dapat.. terkenal ke tak U tu, itu bukan masalah sebab kalau dapat U yang terbaek pun tapi kita malas nak belajar dan dapat keputusan yang teruk sama je kan..

dapat kos yang pelik-pelik..
ada sahabat mirul dia dapat kos yang dia x pernah dengar.. mirul cakap dengan dia, masuk je dulu.. belajar perlahan-lahan.. mungkin nama kos tu je pelik tapi sebenarnya kita pernah belajar basic nya.. dan kalau sahabat semua nak tahu, kos-kos dekat U ni bukan pelik, cuma kita je yang x pernah diberi pendedahan tentang kos tu.. sebab tu nanti bila dah belajar kita akan tahu hala tuju kos ni.. cuba lah dulu..  :)

dapat kerja ke..?
ni lagi satu masalah pelajar sekarang.. memang mirul x dapat nak nafikan bahawa kita belajar sebab nak dapatkan kerja yang baik, tapi kalau dah ALLAH tulis rezeki kita dekat kos tu macam mana pun mesti ALLAH dah tulis jugak pekerjaan kita selepas itu.. yang penting kita belajar, dapatkan keputusan yang terbaek sebab kalau keputusan baik, semua syarikat yang berkaitan nak kita kan.. kalau keputusan pun teruk, memang susah lah nak dapat kerja.. apa-apa pun rezeki tu terletak di tangan ALLAH kan.. 

U jauh sangat..
haish..! ni lagi satu masalah yang timbul.. ada orang duduk johor, dapat U dekat sabah, sarawak, perlis.. merungut cakap U tu jauh sangat lah, apa lah.. memang lah jauh.. nama pun nak pergi menuntut ilmu kan.. kalau nak U dekat-dekat buat lah U sendiri.. senang.. semua orang kalau boleh x nak belajar jauh-jauh daripada kekuarga, tapi macam mirul cakap, kalau dah ALLAH tulis kita akan belajar jauh macam mana pun kita akan belajar jauh juga.. bukan selamanya kita tinggal sana kan.. paling lama pun 5 tahun je..  :)

apa-apa pun jangan patah semangat walau U mana pun yang sahabat dapat, kos apa pun yang sahabat terima, terima dengan hati yang terbuka dan redha.. ada hikah semua tu.. dan bagi sahabat yang dapat U yang baik, dapat kos yang sahabat semua nak jangan terlalu gembira dan rasa puas dengan pencapaian tu.. teruskan usaha supaya lepas ni pun kita akan mendapat kejayaan yang sama..

sesunguhnya, itu pun satu ujian ALLAH buat hamba-NYA..  :) 

21 ulasan:

Dieya Collection berkata...

macam makan cili je.
sbb terasa pedas.hehe.
mmg betul 2 :)
nice entry!
alhamdulillah dpt u.

fyzah berkata...

good entry..btw sy dpt upsi...biler bc entry nie nk merungut dh xjdi..hehe

Syafik Coklat berkata...

rezeki ada kat mana-mana . yang penting belajar jgn cepat putus asa , ini belum masuk U dah rasa putus asa .. ishhhh bdk2 skrg ... ini lah pnglmn bru , jgn takut mencuba .

womahimia berkata...

nice entry. terasa. hikhik ^^
course dah best, U pulak tak best. taper, ada laa hikmah tercampak dekat U tu :)

Aremieroul Akim berkata...

dieya collection : he3.. siapa makan cili terasa lah pedasnya.. ha3.. btw tahniah dapat masuk U.. ^^

Aremieroul Akim berkata...

fyzah : wah.. bakal cikgu ni.. he3.. tahniah2.. ^^ alhamdulillah, nanti dekat sana ok lah tu.. ^^

Aremieroul Akim berkata...

syafiq coklat : ha3.. tau x pew.. ala, time kita dulu2 ada je macam ni.. setiap tahun akan ada masalh ni.. belum cuba beum tahu.. bak kata pepatah, x kenal maka x cinta kan.. :)

Aremieroul Akim berkata...

womahimia : insyaALLAH.. ^^ rezeki ALLAH tu ada dekat mana2 je.. ^^ btw, tah niah2. :)

Kuiz Quiz berkata...

tahniah bro.

diamana ada kemahuan di situ ada jalan.

usaha untuk berjaya, ha ha ha

womahimia berkata...

insha Allah. thanks for the tahniah :)

Nelly The Strange berkata...

zat least , untung gak masuk U . .
-.-'

Aremieroul Akim berkata...

kuiz quiz : betul3.. ALLAH tidak akan mengubah sesuatu kaum melainkan mereka sendiri mahu beruabah.. ^^

Aremieroul Akim berkata...

womahimia : sama2.. jangan putus asa tau.. keep it up..^^

Aremieroul Akim berkata...

nelly the strange : rezeki masing2.. kalau kita x dapat bukan bererti masa depan kita gelap kan.. mungkin ALLAH dah sediakan yang lebih baiki untuk anda,.. insyaALLAH amin.. :)

Razil Tahir berkata...

setuju sgt.
Just be grateful and go with the flow.
Kalau nak tukar uni tue try la. Ada jer orang buat dan dapat. Tapi kalau tak dapat redha jer la kan... :)

Aremieroul Akim berkata...

razil tahir : he3.. betul3.. redha itu sangat penting okey..! :D

Fendy berkata...

saya dapat kos : oil n gas engineering..uitm shah alam...ok x?

Aremieroul Akim berkata...

fency : owh.. ok sangat.. yang penting kena banyak baca n hafal sikit lah.. :D good luck..^^ best lah dapat uitm shah alam.. :D

SITOT berkata...

Alhamdulillah dapat sambung degree :)))

SITOT berkata...

congrate to u and me and all of us !

Aremieroul Akim berkata...

sitot : tahniah2.. ^^ alhamdulillah.. :)