expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Jumaat, 20 Julai 2012

kEraNA sePAsANg SEliPar..!


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSALAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH.. amin..^^
alhamdulillah syukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya dapat kita bersama-sama tahun ini untuk berpuasa sekali lagi di dalam bulan Ramadhan yang mulia ini.. hu3.. dalam kegembiraan mirul menyambut Ramadhan esok hari ini ALLAH turun kan sedikit ujian buat mirul.. alhamdulillah, ujian ini bukan melemahkan, malah makin membuat kan mirul yakin bahawa ALLAH itu maha adil..  :)
tadi lepas solat jumaat mirul punya selipar hilang.. Ya ALLAH, rasa macam nak jerit pun ada.. tapi mirul sabar je.. cuba berfikiran positif.. mungkin ada yang pinjam untuk ke tandas agaknya.. hu3.. nak dekat 10 minit mirul tunggu selipar tu masih x ada.. hurmm.. memang sah lah selipar tu dah hilang.. dalam hati hanya tuhan je tahu.. dah lah mirul parking moto jauh dari masjid.. kena lintas jalan raya lagi.. hurmm..

mirul terus telefon mak, mana tahu dia nak datang hantar selipar kan.. tapi rupanya hampeh..  -..- mak mirul bukan nak hantar, malah dia siap ketawakan lagi.. huh..! tapi dia pesan "along jangan ambil selipar orang lain tau.. x baik.. ni ujian ALLAH untuk along.. baik-baik balik rumah.." hurmm... dalam hati memang x terniat pun nak ambil selipar orang lain sebab kesian nanti orang tu kan.. huk3.. bayang kan lah ea, kalau mirul ambil selipar si A, berkemungkinan besar si A akan ambil selipar si B.. dan akhirnya semua orang akan mengalami benda yang sama, dosa pun sama.. jadi biarlah mirul je yang rasa ujian ni..  ^^'


buat si Dia yang telah terambil atau sengaja ambil selipar mirul tu, mirul halalkan.. mungkin dia terambil kot seliapr mirul tu.. kalau betul pun dia curi selipar tu mungkin dia lebih memerlukan selipar tu dari mirul.. kesian dia.. jaga selipar tu baik-baik ye, jangan ambil selipar orang lain pula lepas ni.. kesian orang lain tu.. hu3.. selipar boleh dibeli lagi kan.. :)  

sejujurnya mirul x rasa marah atau pun benci pun dekat orang yang ambil selipar mirul tu.. sebab mungkin mirul sentiasa berfikiran positif kot.. jadi dekat sini mirul nak nasihatkan sahabat-sahabat kalau kita sedang berhadapan dengan masalah ataupun musibah jangan cepat marah ataupun nak menyumpah seranah ye. sebab percayalah benda tu hanya akan buat ka hati kita jadi lebih marah dan geram.. bila geram kita akan dendam.. sebab tu lah hati x pernah tenang.. apa-apa pun husnuzon dengan ujian ALLAH.. ia menguatkan, bukan melemahkan..  :)
p/s : apa-apa pun jangan lupa malam ni kita ada temujanji dekat masjid atau pun surau ataupun rumah masing2.. jangan lupa solat sunag terawih ye malam ni..  :) wasalam..~~

4 ulasan:

bukankosong berkata...

xde rezeki kot

sabor jelahhh

Tanpa Nama berkata...

mak jemah amik tu~~~~

Aremieroul Akim berkata...

bukan kosong : hu3.. tau x pew.. x dew rezeki tu.. :)

Aremieroul Akim berkata...

tanpa nama : ha3.. mak jemah ni memang tau.. hu3.. xpew2, nanti mirul cari dia ye.. :D