expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Isnin, 1 Ogos 2011

DuGaaN PuAsA..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni..hu3..tak jawab dosa..jawab dapat pahala..  :)  okey..! hari ni hari pertama seluruh umat islam di Malaysia berpuasa..tapi dalam ramai-ramai tu mirul percaya mesti ada yang tak puasa kan..? hu3.. kalau yang bersebab tu tak apa lah juga, ni tanpa sebab tak nak berpuasa..hurm..apa nak jadi lah kan..

okey..! sebenarnya mirul nak konsi banyak cerita yang boleh dijadikan sebagai pengajaran buat kita semua, tapi disebabkan malam ni mirul stress dan rasa macam mengantuk, mirul cuma nak lepaskan geram je lah..boleh tak..? he3.. kalau tak nak baca terus pun mirul tak kisah sebab mirul tak nak paksa korang..  :)
mulai 1 Ogos - 8 Ogos 2011, para pelajar yang akan membuat ijazah pertamaboleh lah membuat permohonan untuk mendapatkan tajaan dari pihak JPA..begitu juga lah mirul ni..beriya-iya nak isi sebab takut makin ditangguh makin labat pula proses nya..hu3..jadi, tadi lepas solat isyak semua, mirul pun berlari masuk lah ke bilik dan mula tercongok depan skrin laptop ni..hu3..cari punya lah cari, akhirnya jumpa pun link nak buat pendaftaran nama..kalau anda nak daftar juga, KLIK SINI.. 

namun apa kan daya..nasib memang tak menyebelahi mirul..nak masukkan maklumat keluarga tak lepas..tak tahu lah mana silapnya, tapi memang tak lepas-lepas dari tadi..kalau nak teruskan pun tak boleh sebab kalau nak isi borang seterusnya, mirul kena isi maklumat tu dulu..memang agak stress lah sebab bukan 3 atau 4 kali je mirul cuba, dah nak masuk berbelas-belas kali..tak dapat-dapat juga..akhirnya mirul mengalah lah dulu..
malas nak kusut-kusut kan fikiran ni..apa yang terlintas dekat fikiran ialah, ramai yang tengah isi..tu yang sibuk sikit kot..hu3..apa-apa pun kalau ada rezeki untuk kita, maka adalah..kalau tak ada nak buat macam mana kan..hu3..dan mirul selalu pegang kata-kata ni "kalau nak kan sesuatu, kita kena berusaha.." hu3..okey lah..rasa nya esok masa lepas sahur kot baru nak cuba lagi..okey lah..doakan mirul okey..salam..~

p/s : ada entry jual arak nanti..  :D

12 ulasan:

K.Zhariff berkata...

hehe, guna gak idea tu. :P

mr Flux berkata...

sabor2...kejayaan bermula dgn kegagalan...(pe ak mrepek ni.. :P)

aneff.marhfiz berkata...

ada laa rezeki tu , insyallah :)

nik aziemah berkata...

insyaallah dapat nye. tak semestinya yang daftar awal tu layak.. Cool down beb.. huhu

ayie berkata...

semoga mendapat biasiswa..

selamat berpuasa :)

aremieroul berkata...

k.zhariff : he3.. :))

aremieroul berkata...

mr flux : yup..berusaha tangga kejayaan.. :)

aremieroul berkata...

aneff : insyaALLAH..amin..~

aremieroul berkata...

nik aziemah : hu3..amin..~

aremieroul berkata...

ayie : thnks ayie.. :))

Popoi berkata...

selamat berpuasa!! ^_^

Suhazli berkata...

aku pon kena gak..tp mse tu guna chrome..then tukar firefox okey..done o redi!haha