expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Rabu, 3 Ogos 2011

dUgAAn PuAsA [2] JuAl AiSkrIM..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni.. :) tak jawab dosa..jawab dapat pahala..he3..lagi-lagi ni bulan Ramadhan..  :)  okey..! korang biasa pergi ke pasaraya atau mall kan..? korang perasan tak kalau depan pintu masuk tu nanti ada orang jual aiskrim..? ada kan..? he3..semalam mirul dapat kaunter yang jaga aiskrim tu lah..hu3..memang menguji iman betul...he3..
bukak-bukak je kaunter dah ada orang beli.. [chiness okey..! he3..] masa pagi tu tak ada lah rasa tergugat sangat sebab masih segar bugar..tapi bila masuk tengahari, dah mula rasa lain macam..he3..maklumlah, kaunternya terletak dekat luar pasaraya..panas pula tu cuacanya..mana tak jealous tengok budak-budak makan aiskrim tu..hu3..tapi tahan je lah sebab dugaan puasa ni memang macam-macam kan..he3..
gambar hiasan semata-mata..tapi feel dia memang lebih kurang macam ni lah..he3..

tengah-tengah mirul rasa haus gila..tiba-tiba ada seorang budak kecik ni datang beli aiskrim..lepas dah bayar tu semua, ingatkan dia nak pergi makan jauh-jauh lah..rupanya tak..dengan muka yang sungguh menyakitkan hati, dia bukak aiskrim tu lepas tu makan dengan lahapnya..ha3..siap cakap "sedapnya.. :) "  siot punya budak kecik..memang nak kena ni..tapi mirul sabar je..buat-buat tak nampak dia..akhirnya dia pergi juga..ha3..

apa-apa pun alhamdulillah lah sebab mirul berjaya menempuhi dugaan tu..he3..walaupun nampak macam biasa je dugaan tu, tapi kalau tengah kering tekak ni memang ergugat juga lah..tambahan pula perut ni asyik okestra je..he3..okey lah..terima kasih sebab baca cerita mirul ni..he3..selamat berpuasa ya..salam..~
p/s : lepas buka mirul terus beli aiskrim tu..he3..

4 ulasan:

mr_right berkata...

bile pose, sumenye nampak sedap kannn. hee

K.Zhariff berkata...

haha, setuju dgn abg hafiz. bila pose, ikan kering pon nmpk sedap. :P

alif ismail berkata...

tabahlah menghadapi hari2 puasa... banyak manisnya bila berpuasa ni..

mezzoforte mf adnan berkata...

dashat bno dugaanmu.. tp jgn la risau.. mcm manepn Allah masih sygkn awk kn? heh heh~