expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 6 November 2012

Gangguan Oleh Entiti Paranormal..!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .


dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSALAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. kalau jawab owsome.. ^_^
hehehe.. alhamdulillah.. kita patut bersyukur sebab masih diberi peluang oleh ALLAH untuk terus bernafas di muka bumi milik ALLAH ni.. jangan sesekali pun kita lupa bersyukur sebab ALLAH x pernah lupa nak bagi nikmat dekat kita kan.. jadi bersyukurlah.. ^_^

okey..! berbalik kepada tajuk entry mirul kali ini, mirul nak berkongsi dengan sahabat semua tentang satu cerita yang mana mirul rasa semua orang pernah dengar dekat tempat masing-masing.. namun mungkin kita dengar dalam versi yang lain-lain lah.. tapi masih menggunakan pelakon utama yang sama.. hahaha..
korang semua pernah dengar pasal "Mak Cik Karipap" x..? ada sesetengah cerita orang gelar "Mak Cik Nasi Lemak".. hahaha.. macam-macam versi betul kan..tapi semua tu x penting kot sebab sebenarnya mirul nak cakap pasal pengalaman kawan mirul sendiri apabila dia dikacau oleh makhluk tuhan ni..

kisah dia ni bermula bila pada suatu hari tu dia belajar seorang diri dalam bilik dia.. dia belajar sampai lewat pagi sebab keesokan harinya dia ada ujian.. dan macam biasalah, bila belajar sampai lewat-lewat malam ni suasana memang sunyi.. kebetulan pulak kawan sebilik dia x ada, balik rumah sebab ada kecemasan.. kawan dia yang lagi sorang tu pulak dah tidur.. maka dia memberanikan diri dia untuk belajar seorang diri malam tu..

sedang dia khusyuk belajar tiba-tiba dia dengar satu bunyi yang sangat dia kenal.. dia tahu yang roomate dia x ada, jadi dia buat x tahu je.. huhuhu.. makin lama bunyi tu makin kuat.. dia tahan.. bila bunyi je dia tahan lagi.. buat-buat macam x ada dengar apa-apa pun.. rasanya lama jugak lah dia buat tak tahu.. huhuhu.. bunyi tu pulak kadang-kadang macam dari dalam bilik, kadang-kadang dari luar.. memang seram lah kan kalau tingkap tu bunyi-bunyi dari luar.. grrrrr.. dalam keadaan yang sunyi sepi tu tba-iba dia teringat cerita kawan dia pasal mak cik karipap.. memang terus berderau darah dia.. rasa nak menjerit mintak tolong pun ada..
tapi bila bunyi tu makin kuat, dia memang dah x sanggup lagi dah.. memang dia rasa macam nak keluar je dari bilik tu.. tapi disebabkan dia ingat yang esok ada ujian yang penting dia tahan je.. dalam hati memang selawat banyak-banyak lah.. tuhan je lah yang tahu apa yang dia rasa saat tu.. orang kata boleh terkeluar jantung.. huhuhu..

dan tiba-tiba dalam x semena-mena dia ada terbau satu aroma yang sangat wangi.. wangi dia tu lain macam.. dah lah tadi dengar bunyi macam-macam, ni bau wangi pulak, memang siapa berani kan kalau duduk seorang diri.. kawan mirul tu apa lagi lah, dia terus bangun dari kerusi terus je bukak lampu..! 

bukak-bukak je dia terkejut sangat-sangat sebab dia ternampak roomate dia tengah buncuh air "Old Town White Coffe".. hahaha.. dan baru lah dia sedar yang sebeanrnya bunyi yang dia dengar tu adalah bunyi perut dia yang sedang berkerocong, lapar lah tu.. hahaha.. hilang serammmm.~ hahaha..

kesimpulannya dekat sini, mirul nak cakap dengan korang semua yang sebenarnya dalam dunia ni x ada hantu pun.. kalau ada pun tu semua syaitan je.. paling kurang pun jin.. tapi kita kena ingat yang mereka tu semua pun makhluk ALLAH jugak.. buat apa kita nak takut dengan mereka kan sedangkan kita sepatutnya lebih takut dengan ALLAH.. kadang-kadang bila kita takut, bunyi cicak pun kita dengar macam bunyi hantu mengilai.. jadi jaga pemikiran kita ni.. jangan asyik fikir hantu, hantu, hantu.. lama-lama hantu tu sendiri yang dekat kita sebab kita asyik pikir pasal da je..
kalau kita digangu ke, terasa x sedap hati ke banyakkan baca ayat pendinding, selawat banyak2.. dan lagi satu kalau dah tahu diri tu penakut x payah lah nak berangan tidur sorang-sorang.. ajak lah kawan teman, at least kalau ada apa-apa korang berdua kan.. huhuhu.. kita ni hidup pun kelilingnya penuh dengan syaitan, iblis, jin, bunian jadi x payah lah nak belagak sangat.. "dowang" ni x suka dengan orang yang berlagak, nanti kalau dah terkena dengan "mereka" jangan tanya kenapa lah kan.. hahaha.. semoga korang tidur dalam keadaan yang tenang.. jangan lupa baca doa dulu.. ^_^ wasalam...~



Tiada ulasan: