expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ahad, 27 November 2011

KaSihMu mEmbaWa Ke syUrgA..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawa dapat pahala.. insyaALLAH.. ^^
okey..! semalam masa mirul tengah blogwalking dekat BLOG SERIUS tiba-tiba mirul terbaca satu entry dia yang bertajuk Serius Sadis : video sayangilah ibu anda.. 
okey..! apa-apa hal pun, jom tengok video yang menyayat hati ni dulu..

hurmm.. semalam masa mirul tengok video ni, mirul menangis.. entah lah.. mungkin terbayangkan kalau mirul berada di tempat dia.. apa agaknya yang harus mirul lakukan.. hurmm.. dah lah mirul tengah rindu dengan mak sebab dah nak sebulan kot x jumpa, lepas tu dapat pula video ni, memang sesuai lah kan.. hu3..

dalam video ni dia cakap dulu dia seorang anak yang x pernah nak hargai mak dia.. x pernah sekalipun dia ucap kata sayang dekat mak dia.. x pernah dia kucup pun dahi mak dia.. sedangkan dia tahu bahawa mak dia lah yang terbaik di dunia ni.. hu3..

macam tu lah kita semua.. kita sayang mak kita tapi kadang-kadang malu nak tunjuk kan kasih sayang tu.. kadang-kadang rasa diri ni dah cukup besar untuk memeluk dan mengucup dahi dan pipi mak kita.. malu tu satu hal, ditambah pula depan kawan-kawan.. hurm.. apa lah salahnya kalau kita sebagai seorng anak mengucup dan membisikkan bahawa "Kita Sayang Mak tau.." mirul rasa lah, kalau mak korang dengar tu pun dah cukup untuk buat dia bangga..

tapi kasih ibu ni memang tiada tandingannya.. kalau korang sedang bersedih dan x ada sesiapa yang nak dengar cerita tu, mirul rasa mak lah yang terbaik untuk dijadikan tempat mengadu.. seorang mak ni x akan pernah nak menolak permintaan anak dia.. sekuat mana pun dia akan cuba gagahkan juga untuk penuhkan impian anak dia tu.. percaya lah..  sebab tu orang cakap kasih ibu itu membawa ke syurga..  :)

jadi bagi sesiapa yang masih mempunyai mak tu, hargailah dia selagi dia masih lagi ada untuk korang.. jangan sampai suatu hari nanti korang akan menangis sebab kehilangan dia.. saat itu korng akan tahu lah dunia ni sunyi atau tak tanpa dia.. hu3.. sebagai ibu, bukan harta yang dowang nak kan sebagai balasan.. cukuplah sekadar kasih sayang dan kebahagian korang berikan untuk dia..

jadi, jom hargai mak kita sekarang..! kucup dahi dia dan cakap,
"MAK, KITA SAYANG MAK SANGAT2..!!"
wasalam..~~

p/s : jangan lupa ayah korang pula ye..  :)
sebab dalam ni khas untuk ibu, ayah akan dibuat kelak.. insyaALLAH..

6 ulasan:

aiEz berkata...

aie dah tgk vid ni..sebak...

*err mirul tajuk ada typo..=='

susulemakmanis berkata...

ALAAA..SEDIH..;(

aremieroul berkata...

aiez : hu3.. sebak tengok kan.. hu3..

p/s : thnks ingatkan.. =="

hawiz berkata...

luv my mom gak

aremieroul berkata...

susulemakmanis : hu3.. hargai dia selagi dia masih ada k.. :)

aremieroul berkata...

hawiz : i know.. :D