expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Khamis, 10 November 2011

SuRaT UnTuK KaMu..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH..  :)
okey..! dalam hidup ni memang kita tak boleh nak paksa diri ni untuk cinta atau sayang dekat seseorang kan.. sebab perasaan seperti ni bukan boleh di buat main-main.. hurm.. kadang-kadang tu, macam mana sayang kita dekat seseorang tu pun, tapi kalau dia x sayang dekat kita sampai bila-bila pun dia x akan jadi milik kita.. betul tak..? 

Surat Untuk Kamu...

awak..! mirul sebenarnya bukan tak sayang dekat kamu.. sayang..! tipu kalau x sayang.. tapi sayang sebagai seorang kawan je.. puas mirul paksa diri ni untuk sayang kamu sebagaimana kamu sayang dekat mirul.. tapi x boleh.. macam mana mirul paksa pun perasaan tu x akan muncul..hurmm.. dan ni bukan sebab mirul ada seseorang yang lebih istimewa, tak..! mirul ada kamu je.. 
kamu tahu tak.. setiap kali kamu cakap kamu sayang dekat mirul, mirul cuba nak cakap mirul sayang dekat kamu juga.. tapi x boleh.. kadang-kadang tu mirul paksa diri ni.. hurmm.. jahat kan mirul ni..  :')  kamu pula baik sangat-sangat.. mirul kadang-kadang tu x sampai hati nak buat kamu sedih.. kalau kamu mesej bukan mirul tak nak layan, cuma kadang-kadang x nak buat kamu terus sayang dekat mirul.. jadi mirul cuba jauhkan diri..

ingat x dulu masa kita pernah break...? masa tu mirul kena maki dengan ramai orang.. termasuk kawan baik mirul sekali.. dowang cakap mirul ni bodoh lah sebab tinggalkan kamu..hurmm.. dowang tak faham apa yang mirul rasa.. x siapa paham.. lepas tu lama-lama dowang senyap.. mirul cuba nak jelaskan, ada yang faham dan ada juga yang masih x percaya.. terpulanglah.. memang mirul x nak tipu diri sendiri.. seminggu lepas tu mirul dapat tahu kamu demam.. demam sebab rindu kan saya.. kamu ni..! suka buat saya serba salah tau.. huk3.. akhirnya saya mesej kamu balik.. kamu pun nampak gembira.. lega saya..
tapi, sampai bila mirul boleh tipu kamu dan diri sendiri..? mirul x sanggup nak tipu lagi.. mirl rasa lagi lama mirul pendam, lagi susah kamu nak terima kenyataan ni kan.. kamu kena faham, mirul bukan x sayang sebab apa.. mak mirul janda.. mirul anak sulung.. tanggungjawab mirul pada adik-adik besar sangat-sngat.. mak selalu cakap yang mirul ni contoh buat adik-adik mirul yang lain.. hu3.. mirl nak berjaya dan nak tolong keluarga mirul.. x nak biarkan orang hina kami lagi.. x nak tengok air mata mak mirul jatuh bertitisan lagi.. kamu pun tahu kan macam mana mirul sayang keluarga mirul.. hurm..

kamu pula selalu cakap dekat mirul tentang masa depan kita.. mirul dengar sambil menangis kamu tahu tak.. punyalah jauh kamu fikir sedangkan mirul masih lagi nak lari dari kamu.. hurm.. dalam islam, tanggungjawab seorang suami bukannya mudah.. mcam-macam kena tanggung tau.. kamu rasa mirul mampu ke..? entah lah, mirul rasa x.. adik-adik mirul tu kecik lagi.. kamu sanggup tunggu ke..? mirul tak nak kamu terus terseksa.. ramai lagi lelaki yang jauh lebih baik dari mirul.. mirul ni jahat kamu tahu tak.. mungkin bukan jahat dari mata kamu, tapi bua kamu menangis ni pun dah cukup jahat buat mrul..hurm..

seminggu mirul x angkat kamu telephone.. seminggu juga mirul x balas satu pun mesej kamu.. jahat kan.. dalam seminggu tu jugak lah kamu sabar tunggu saya.. semalam kamu mesej cakap kalau kamu ada buat salah kamu minta maaf..kamu cakap juga yang kamu sayang mirul.. kamu ni baik sangat lah.. kamu x pernah buat salah pun.. mirul je yang jahat.. :'(

apa-apa pun, semalam mirul ada mesej kan.. yang panjang tu.. sampai 10 page..hu3.. tapi sampai sekarang kamu x balas.. kamu marah kan..? xpew.. mirul paham.. kalau kamu nak maki mirul pun x apa.. mirul paham.. kamu ada hak.. mirul tak nak terus tipu kamu.. mirul x nak kamu terus berharap sesuatu yang x pasti lagi.. maaf lah kalau buat kamu terseksa dengan cinta mirul.. mirul x sengaja.. hurm.. kan mirul selalu pesan, kalau kita ada jodoh insyaALLAH x akan ke mana ye.. cuma sekarang ni bukan masanya untuk mirul fikirkan hal-hal ni.. mirul ada cita-cita.. mirul harap kamu pun macam tu.. kita sama-sama berjaya dan kelak siapa tahu kan.. hurm.. mirul selalu doakan kamu bahagia..  :)  akan jumpa dengan seorang lelaki yang jauh jauh jauh jauh lebih baik dari mirul.. jangan risau ye.. ALLAH ciptakan hawa itu dari tulang rusuk adam.. berdoalah supaya jodoh itu merupakan jodoh terbaik buat kamu kelak.. 

salam sayang dari seorang sahabat..  :)

25 ulasan:

irah afirah berkata...

sabar dan doa je la ye...everything happen for a reason...

aremieroul berkata...

irah : hurmm.. thnks.. hope so.. :'\

Makbed berkata...

bagus la awak ni. sangat berterus-terang. menunjukkan awak ni seorang yg matang dan berfikiran jauh. makbed doakan semoga si gadis memahami dan tidak putus harapan. berdoalah agar jodoh berpanjangan. papepun, ingat mak ye.

mak awak sure sangat bangga ada anak seperti awak. i know. because i am a mother too.

NURULSYAZWANI BINTI ROSLI berkata...

awak!! awak sama dgn ex sy!!
dy pn tglkan sy bkn sbb gurl lain.
tp sbb dy yakin jodoh tuhan yg bg.
tp sy selalu tuduh dy bkn bkn.. :((

aremieroul berkata...

makbed : hu3.. terima kasih makbed.. doakan saya k .. :'\

aremieroul berkata...

nurul syazwani : hu3.. dalam dunia ni x semua lelaki teruk k.. dia ada reasons tersendiri tu..redha k..

La Jieja berkata...

jangan putus doa.. BAHAGIA akan tibe...peewit..dtg bLOg saye K !!!

shuraiya berkata...

SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAH....
BERTABAH YE..
:)

aremieroul berkata...

La Jieja : insyaALLAH.. :')

aremieroul berkata...

shuraiya : hu3.. thnks ye.. :)

Azza Rynna berkata...

hehe...x pernah lak rase bercinta...NO HARD FEELING lah mirul...
:D

Nurliyana Alias berkata...

sepatutnye dari mula2 awk kena jaohkn diri..awk lyn die same spt awk bg harapan kt die..

aremieroul berkata...

azza rynna ; hu3.. xpew2.. nanti lama2 ada lah tu.. :D

aremieroul berkata...

nurliyana alias : hu3.. bukan saya sengaja buat macam ni.. dulu kitowang kawan.. lama2 dia suka dekat mirul.. mirul declair dengan dia pun sebab kawan dia paksa.. hurm.. mungkin dalam hal ni mirul yang salah tapi mirul x nak terus tipu dia.. :'(

Cik Apa Saja berkata...

sedihnye....sedih sngt2.....mungkin kah die pun cam mierul.....dh lme die xmsg...kol pn xangkt.....sedihnye.....:'((((

.eypgonzales. berkata...

jodoh d tgn tuhan ,, janji ALLAH tu pasti kan .. :) klu da jdoh tak ke mne .. hee~

Ku Azhar berkata...

waaa sabo ye kawan T_T

Susan berkata...

waa... sedih la kwan Mirul yang dapat surat ni... sakit hati tau.. :)

aremieroul berkata...

cik apa saja : hurm.. itulah.. kesian dekat dia.. tapi nak buat macam mana, mirul x nak terus tipu dia.. :(

aremieroul berkata...

epygonzales : hu3.. betul3.. insyaALLAH..

aremieroul berkata...

ku azhar : thnks.. :')

aremieroul berkata...

susan : mirul tahu. :'( tapi x kan nak terus tipu dia kan..? hurmm..

Tanpa Nama berkata...

mirul...mirul doakan kejayaan mirul..bgus utamakn keluarga..nie la bru mirul mirul..heee..

aremieroul berkata...

tanpa nama : he3.. mirul mana ni ek..?

Nurhaniza Danish berkata...

so sweet..