expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Khamis, 16 Ogos 2012

Majlis Graduasi Ramadhan..!


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSALAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH.. ^^\/
alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya nmasih lagi dapat kita hidup di muka bumi ini.. jangan pernah sesekali pun kita lupa untuk bersyukur sebab ALLAH x pernah pun lupa untuk hidup kan kita setiap hari.. kan-kan..?
insyaALLAH sabtu ini semua umat Islam akan bergraduasi secara serentak dari Universiti of Ramadhan.. majlis graduasi nya akan dijalankan bermula pada hari ahad ini 1 Syawal bersamaan 19 Ogos 2012.. alhamdulillah.. setelah sebulan kita sebagai mahasiswa-mahasiswi bertungkus-lumus berusaha untuk mendapatkan pointer yang terbaik, kini kita telah tiba di penghujungnya..

ada mahasiawa/i yang pasti gembira kerana berjaya mendapat keputusan yang cemerlang dengan mengekalkan pointer mereka di tahap yang terbaik.. x kurang juga ada yang gembira kerana mereka berjaya menaikkan pointer mereka berbanding sem Ramadhan yang lepas.. ada juga yang menangis kerana mendapat poiner yang rendah sekaligus mereka menyesal kerana tidak menggunakan masa sebulan yang ada sebaik mungkin..
itu lumrah.. walaupun telah banyak kali diberitahu dan diingatkan kepada semua mahasiswa/i bahawa gunakan kesempatan yang ada ini untuk mengaut segala peluang yang ada, tetapi masih ramai lagi yang mengendahkan peringatan itu.. maka jika akhirnya, keputusan tidak menyebelahi mereka jangan nak disalahkan sesiapa.. peringatan telah diberikan..  :)

tapi suka pihak pentadbiran ingatkan bahawa jika mahu pointer yang baik, jangan lah hanya belajar ketika mahu menghadapi peperiksaan.. kena Istiqomah.. setahun ada 12 sem, jangan hanya berbuat amal kebaikan di sem Ramadhan je.. Istiqomah dalam setiap sem.. baru lah nanti akhirnya keputusan itu sangat cemerlang..

apa-apa pun sem Ramadhan pun dah lepas.. tinggal beberapa hari je lagi bakinya.. jadi jangan lepaskan peluang yang ada ni untuk tambah kan lagi pointer kita.. jangan sibuk nak sambut sem Syawal sampai kan sem Ramadhan ni kita tinggalkan.. nanti menyesal baru tahu.. kalau jumpa lagi x apa, kalau x jumpa, kan dah rugi kan kita lepaskan peluang macam tu je..  ^^ selamat beramal..wasalam..

natijahnya : bulan Ramadhan ni datang setahun sekali je.. mungkin tahun ni kita masih jumpa Ramadhan dalam keadaan kita masih bernyawa, sihat walafiat.. tapi untuk tahun-tahun yang akan datang x siapa yang tahu kan.. memang kita selalu doa supaya di panjangkan umur, diberi kesihatan yang baik, tapi semua tu ditangan ALLAH.. kita merancang, ALLAH pun merancang.. jadikan Ramdahn sebagai satu titik permulaan untuk kita berubah ke arah kebaikan.. kekalkan, istiqomah..! semoga ALLAH terus memberi kita hidayah. amin.. salam aidilfitri..  maag zahir dan batin..  :)



3 ulasan:

jihah jimur berkata...

InsyaAllah~ Salam lebran^^

Aremieroul Akim berkata...

jihah jimur : amin.. :) salam lebaran..

shafiqabdshukor berkata...

Insya ALLAH..
semoga ibadah kta diterima..
selamat hari raya