expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Rabu, 8 Ogos 2012

Syaitan dan Ramadhan..!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSALAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH..  ^^\/
okey..! alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya masih lagi kita semua berpeluang untuk bernafas di muka bumi ini.. jadi gunakan peluang ini untuk menebus segala kesilapan diri, bukan makin menambahkan dosa yang sedia ada tau..!

jadi hari ni mirul nak berkongsi sedikit persoalan yang sering kali bermain di dalam fikiran kita ni.. almaklumlah, ramai yang tahu jawapannya tapi x ramai yang tahu nak terangkannya.. mirul pun sebenarnya x tahu macam mana nak terangkan tapi mirul cuba juga.. mungkin ini hasilnya..

pada suatu hari...


ramai yang tanya kenapa bulan Ramadhan ni masih lagi yang buat jahat, buat dosa dan sebagainya.. jadi inilah jawapannya.. jadi sama-sama lah kita memuhasabah diri kita.. adakah selama ini kita menjadi hamba kepada suruhan syaitan ataupun menjadi hamba yang mencintai ALLAH dengan sepenuh hati.. hanya kita dengan ALLAH je yang tahu siapa diri kita yang sebenar.. jadi x perlu lah nak menipu diri lagi.. semoga kita bersama-sama menjadikan bulan Ramadhan ini sebagai titik permulaan kepada perubahan ini.. insyaALLAH.. amin..  :)

wasalam..~

13 ulasan:

aNiss :):) berkata...

WAHH. bagus nya entri nie. simple tapi padat dengan point.

pissst : walaupun syaitan digari, nafsu manusia masih ada :)

Aremieroul Akim berkata...

aniss : he3.. insyaALLAH semoga ada manfaatnya.. :)

cik tenggiling berkata...

entry yg sgt bermanfaat.. thanx ya

Aremieroul Akim berkata...

cik tenggiling : insyaALLAH.. semoga bermanfaat buat semua.. welcome.. ^^

Azham Vsvc berkata...

hehe....saya paham analogi air milo ni hehehe....terima kaseh ;)

aniqbukhary berkata...

Thankz budak kuat perasan.. hehe.. Info yg menarik dan bermanfaat..

Aremieroul Akim berkata...

AZHAM VSVC : Sama2.. semoga bermanfaat.. ^^

Aremieroul Akim berkata...

aniqbukhary : sama2.. ^^

Razil Tahir berkata...

wakil syaitan pun banyak... huuhuhuh

Aremieroul Akim berkata...

razil tahir : hu3.. syaitan yang bertopengkan manusia.. :)

Hans berkata...

suka entry nih
nanti anak buah tanya senang nak terang
thanks :-)

Aremieroul Akim berkata...

hans : he3.. betul3.. mesti dowang faham nanti.. ^^\/

Ija Rased berkata...

entry yang menarik. salam singgah

ijawamawar.blogspot.com