expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sabtu, 11 Ogos 2012

Pengalaman Ramadhan..!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSALAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH.. amin.. ^^\/
hari ni dah masuk hari ke 22 kita berpuasa.. alhamdulillah, bersyukur sangat-sangat dekat ALLAH kerana masih diberi peluang sebegini.. jom berdoa banyak-banyak supaya ALLAH masih memberi kita peluang ni bagi tahun-tahun akan datang.. insyaALLAH.. amin..~

jadi dalam entry kali ini mirul nak berkongsi dengan sahabat semua tentang perangai kita masa kecik-kecik dulu bila Ramadhan tiba.. mirul percaya memang ramai yang selalu buat macam ni masa kecik-kecik dulu... almaklumlah masa kecik dulu mana lah kita faham sangat kan apa tu puasa.. yang kita tahu x boleh makan dan minum.. he3..

antara perangai yang agak selalu mirul buat masa kecik-kecik dulu ialah :

1. mirul suka mansi lama-lama.. lagi-lagi kalau tengahari, memang lama lah mirul mandi.. almaklumlah puasa-puasa ni memang panas, kalau dapat mandi lama-lama kan seronok.. he3..  ^^
2. mirul suka duduk depan peti ais yang pintunya dibuka sikit je.. nanti angin yang sejuk akan kekuar.. he3.. mak mirul paling marah kalau mirul buat macam ni sebab nanti dia cakap peti ais tu akan rosak.. ha3.. tapi kalau dah panas nak buat macam mana kan..  :P
3. kalau mak dah marah sebab buka peti ais lama-lama, mirul akan lari pergi depan untuk cari kipas angin pulak,.. he3.. duduk depan kipas tu, bukak paling kuat dan lama-lama tidur.. he3.. tapi mirul x suka sangat bukak mulut depan kipas sebab nanti mulut akan kering, kemudian haus.. huk..  :(
4. ha3.. ni lagi satu perangai mirul masa kecik-kecik dulu, suka baring dekat lantai / mosaic sebab sejuk.. he3.. dengan x pakai bajunya mirul akan baring dekat lantai tu.. kalau rasa macam dah panas, mirul akan tukar tempat lain pula yang sejuk.. ha3.. lama-lama semua lantai rumah panas.. hwa3..
5. dan yang terakhir, ni perangai mirul masa nak dekat-dekat berbuka.. he3.. duduk depan TV untuk tengok mana-mana cerita kartun yang best.. tapi mirul x suka tengok TV masa nak dekat-dekat berbuka sebab banyak iklan makan, makan, makan.. sampai mirul yang tengok ni pun naik kecor tengok.. he3..
tapi apa-apa pun mirul berjaya menjalani ibadah puasa dengan jayanya.. walaupun mak selalu cakap yang dulu mirul ni macam x tahan je puasa, tapi alhamdulillah berjaya jugak.. bila dah besar ni bila ingat balik perangai masa kecik-kecik dulu memang kelakar.. ha3.. rasa macam "aku ke yang buat macam ni dulu..?" he3.. boleh ketawa sorang-sorang kalau ingat balik..

tapi percaya lah, ni lah kenangan yang sangat seronok yang kita ada kan masa bulan Ramadhan.. budak sekarang macam dah x lalui benda-benda macam ni.. huurmm.. apa-apa pun selamat berpuasa semua.. kalau sahabat semua ada perangai masa kecik-kecik dulu yang lain dari mirul ce komen sikit.. mana tahu mirul terlupa perangai mirul dulu.. he3.. wasalam..~



15 ulasan:

cik Atiera berkata...

sama ler kita...
skrg neyh bila pose jer, ngadap laptop..
hal lain dilupakan.. kui3 :p

jom lawat :
http://mahabbahathirah.blogspot.com/2012/08/addicted-dengan-gambar-sendiri.html

haney berkata...

Mase kecik2 mcm2 perangai.haha

Aremieroul Akim berkata...

cik atiera : he3.. sama lah.. laptop je sekarang ni.. :D

Aremieroul Akim berkata...

haney : he3.. tau x pew.. :D

cikmisi leen berkata...

hahaaa..klakor lah.. terbaekk :D hehe

btw, sudi lah jenguk dan komen ke sini sat .. :D
memerlukan komen yang membina dari anda ..

http://www.coretancikmisi.com/2012/08/freebies-salam-aidilfitri.html

lin acik berkata...

haha . duk depan kipas .best sejuk . lepas tu duduk depan peti ais . bukak pintu sikit . nak sejuk . rindu zaman kecik-kecik .hehe

shafiqabdshukor berkata...

hahaha.. kenangan...

~Budak Merah~ berkata...

kecik2 bt nakal mmg comel...kalau besar, bt camni..mesti org kate, huduh benor.

luqman zakaria berkata...

yng baring baring tuh aku pernah buat..hehehe

Aremieroul Akim berkata...

cikmisi leen : he3.. tau x pew.. :D

Aremieroul Akim berkata...

lin acik : he3.. nak sejuk punya pasal, ada je idea kan.. he3.. memang sangat merindui zaman kecik2.. best.. ^^\/

Aremieroul Akim berkata...

syafiqabdsyukor : tau x pew.. kenangan yang x akan dilupakan.. :')

Aremieroul Akim berkata...

luqman zakaria : ha3.. semua orang pun buat.. lagi2 time panas.. weee..~

Aremieroul Akim berkata...

budak merah : ha3.. tau x pew.. :D

hafiz hafizol berkata...

mansi ??? mansi tu ape ?? hahahahahaha =p