expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Jumaat, 17 Februari 2012

KaU yAng BeRNaMA saHAbat..!


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH.. 
sebelum mirul pergi lebih jauh, mirul nak ingatkan yang ini entry tentang kisah hidup mirul dan sahabat mirul.. maaf lah kalau membosankan tetapi mengharapkan anda membacanya dengan perasaan seorang sahabat.. sebab mirul teramat sedih sekarang ni.. hanya di sini lah mirul mampu meluahkan segala-galanya.. :(


okey..! malam ni merupakan antara malam yang amat menyedihkan bagi mirul.. bukan sebab nak balik U atau bukan sebab apa.. mirul sedih bila dapat tahu sahabat dunia akhirat mirul dekat UniMAP nak pindah ke tempat lain.. mirul tahu benda ni pun dari orang lain.. hu3.. mula-mula memang x percaya langsung, tapi lepas mirul sendiri yang mesej dia, memang dia cakap dia nak pindah.. apa lagi, air mata pun mula berderai laju.. :(  tadi mirul nak call alif tapi alif x bagi.. katanya x nak dengar suara, makin buat kita sedih.. mirul tahu alif pun sedih.. mirul lagi sedih..tapi ni semua takdir ALLAH kan.. hurmmm..  :(

ALIF ABHAR BIN MOHAMMAD.. 
ingat lagi x masa pertama kali kita berjumpa..? masa tu alif dengan mirul je pelajar lelaki yang pergi program UniMAP.. kelakar kan.. masa tu alif pendiam je.. tegur pun macam takut-takut je. ha3.. mirul nampak garang ke..? :') dekat tapak karnival tu kemana alif pergi mirul ikut.. ke mana mirul pergi alif ikut.. sebab masing-masing x ada kawan kan.. kemudian kita pergi solat.. panas kot surau tu.. maklumlah, surau khemah.. lepas solat, mirul belanja alif minum air gas.. ingat lagi, air strawberry, air kegemaran mirul..  :D ingat x alif..? he3.. 

mula dari situ lah kita rapat.. mirul mula mintak no telefon alif sebab alif lah antara kawan yang mula-mula mirul kenal dekat sana.. :) lepas tu kita terserempak lagi dekat surau.. kuasa ALLAH kan.. he3.. memang mirul dah pasang niat sejak awal lagi yang kalau mirul nak cari sahabat, mirul akan cari yang mirul jumpa dekat surau.. hu3.. dan kalau alif nak tahu, mirul masih simpan mesej 1st sekali alif bagi... ha3.. kelakar bila baca.. boleh tergelak sorang-sorang.. ha3.. lepas tu bila nak makan je mirul mesej alif.. kalau x pun alif yang akan mesej mirul kan.. kononnya nak makan sama-sama... he3.. lepas lama-lama sikit kawan kita mula bertambah.. mirul panggil geng surau.. :D  he3..

ALIF ABHAR BIN MOHAMMAD.. 
dari dulu lagi mirul memang sakit hati dengan alif.. mana tak nya, susah sangat nak kejut bangun pagi.. ha3.. walaupun kadang-kadang alif silent ataupun tengah mandi ke, tapi masih lagi susuh nak angkat telefon tu.. ingat x rekod miss call mirul paling tinggi berapa..? 99 kali tau x..! he3.. tapi boleh pula alif cakap "99 kali je..? sikit je lagi nak 100..ha3.." memang nak kena dia ni.. grrrrr..! tu yang paling tinggi, yang lain-lain tu..? hu3.. tapi mirul x kisah pun sebenarnya.. mirul cuma takut alif terlambat pergi kelas je..  :)

kalau mirul ingat balik rasanya kelakar lah.. mana tak nya, kita setiap hari kot mesej.. ni kalau orang yang x kenal kita ingat kita kapel agaknya.. ha3.. masuk kelas mesej, dalam kelas mesej, keluar kelas mesej, tengah gab mesej.. ha3.. lepas tu mirul selalu merajuk.. saje je nak test alif.. maklumlah kan, alif ni kan macam x ada perasaan.. ha3.. tapi sejujurnya mesej-mesej tu lah yang buat kan persahabatan kita ni makin akrab.. dulu mula-mula aku kau.. lepas tu entah macam mana boleh tukar alif amirul.. kadang-kadang tu i u i u kan..? ha3.. kelakar lah alif ni.. he3..

ALIF ABHAR BIN MOHAMMAD.. 
setiap jumaat kita mesti pergi pasar sama-sama kan.. jalan kaki sambil peluk-peluk.. (sebenarnya mirul kena urut alif.. =,=" )  ha3.. dengan pakai serban dan jubahnya kita pusing satu pasar tu cari makanan.. dah penuh tangan, dah lenguh baru balik.. he3.. ingat lagi si syafiq a.k.a ustaz pernah cakap "aku x nak pergi pasar dengan hang berdua.. hang berdua ni kalau pergi pasa jalan berdua lepas tu tinggalkan aku sorang-sorang.." ha3.. kelakar lah si ustaz ni.. he3.. tapi memang betul kot.. kita mana ingat orang kalau jalan sama-sama..  :D

masa study week persahabatan kita makin utuh kan alif.. ingat lagi, mirul akan pastikan alif belajar walau ,macam mana cara sekalipun..he3.. kita belajar sama-sama dekat dewan, x pun dekat surau.. ingat x..? he3..masa mirul ajar, mengantuk je kan.. bila ada je budak perempuan nak ajar, bukan main semangat.. ha3..alif, alif.. dalam pukul 2 lebih lepas belajar, mula lah start cerita.. dari situ lah segala rahsia terbongkar kan.. he3.. macam-macam cara kita guna untuk korek rahsia masing-masing.. ha3..

ALIF ABHAR BIN MOHAMMAD..

x cukup dengan tu, tangga surau pun tempat feberet untuk kita "dating" kan.. ha3.. berjam-jam duduk dekat situ bercerita masalah.. biasanya mirul lan yang ada masalah sebab alif punya masalah kan best-best je.. ha3... :D setiap kali nadhil lalu je mesti dia dengki.. ha3.. kalau ustaz yang lalu dia selalu cakap "hang berdua ni asyik dating je.." he3.. ustaz-ustaz.. tapi kalau dudi dengan akmal, dowang senyum-senyum je.. ha3.. dekat tangga tu lah bnyak cerita mirul kongsi.. gembira, sedih semuanya lah.. :)

TAPI...
tapi.. semua nya kini tinggal kengan ke kan alif..? ye lah, awak kan dah nak pindah UMS.. hu3.. tahu x mirul sedih sangat-sangat saat ni..? air mata x berhenti-henti dari tadi.. tulis entry ni pun dalam keadaan yang x betul.. otak serabut je.. memang susah sangat-sangat nak terima semua ni.. sebab masa berlalu cepat sangat.. rasa satu sem yang berlalu ni macam sehari je.. belum sempat lagi kita nak kongsi cerita yang lain-lain.. hu3.. dalam hati sebenarnya dari tadi doa yang sebenarnya semua ni mimpi je.. bukan betul-betul.. tapi sepak-sepak pipi, sakit.. maknanya mirul x bermimpi.. :(

SAYA SAYANG ANDA SANGAT-SANGAT SAHABAT.. mungkin dulu mirul selalu cakap I HATE YOU kan.. x sangka gurauan itu akan menjadi kenangan kita.. :'(  dekat mana pun alif berada mirul tetap doakan yang terbaik untuk alif.. walaupun hati ni berat sangat-sangat nak lepaskan, tapi ni keputusan yang alif sendiri buat.. mirul x ada hak nak halang kan.. :')  mirul faham dan mirul hormati keputusan itu.. tapi mirul cuma nak cakap satu je, hidup mirul pasti lain bila alif x ada nanti dekat UniMAP.. simpang 4 kehilangan seseorang yang sangat berharga.. x apa lah, perancangan ALLAH kan..

walaupun susah.. mirul akan cuba bertahan tanpa alif.. makan sorang2 lepas solat asar, solat berjemaah dekat surau n banyak lagi lah.. mirul kena cuba juga sebab kenyataannya alif dah x ada dekat UniMAP dah.. dekat sana jaga diri.. cari sahabat yang lebih baik dari mirul tau.. mirul ni jahat.. :(  jaga diri elok2.. teruskan dakwah tu.. mirul tahu alif boleh..! dekat sini jangan risau, geng-geng surau kita kan ada.. :) mereka boleh..! insyaALLAH..  :)

kalau mirul ada buat salah, maaf ye.. mirul ni insan biasa.. kalau mirul selalu buat alif rimas sebab selalu mesej, maaf sangat-sangat.. kalau mirul selalu menyibuk tu mungkin mirul risaukan alif je.. halalkan makan minum ye.. kalau ada apa-apa yang mirul salah cakaplah, mana tahu mirul boleh baikinya.. :( mirul akan ingat segala pesan alif.. tapi lepas ni kalau mirul sedih, mirul nak kongsi dengan siapa..? hurmm.. lain lah alif x ada.. :( lain sangat2..

entah lah alif, rasanya macam x nak berhenti menulis pun.. banyak mirul nak kongsi dengan pembaca tentang persahabatn kita ni.. dan x sangka mirul akan tulis entry ni seawal ni..  :(   perancangan ALLAH ni sungguh indah buat mirul.. walaupun pahit sangat-sangat tapi mirul percaya ada sebab nya kan.. :') ALLAH tu kan adil.. harap alif x lupa lah dekat mirul dan kawan-kawan dekat sini.. segala cerita kita tu simpan dalam memori yang kekal ye.. semoga ukhwah yang terjalin ni akan mendapat keredhaan dan rahmat ALLAH.. ingat.. 

KITA BERTEMU, BERSAMA DAN BERPISAH KERANA ALLAH.. wasalam..



16 ulasan:

Farhan Yusuf berkata...

bersabor...
makin jauh makin erat...

Aremieroul Akim berkata...

farhan yusuf : hurmm.. insyaALLAH.. tapi sekarangn ni memang x mampu .. :(

auni berkata...

alamak, sweetnya mirul dgn alif ni,, xpa auni doakan persahabatan mirul dgn alif berkekalan :)

Aremieroul Akim berkata...

auni : hu3.. terima kasih auni doakan persahabatan kami.. insyaALLAH.. amin.. :')

Lelaki Michi berkata...

ala comelnye ;)

Aremieroul Akim berkata...

lelaki michi : hu3.. kami memang comel.. akak jealous kan.. :P

✿Gucciey Lavender✿ berkata...

mula baca pkir dah , 'eh, kapel ke deorang nie' .. huhu ,, bila baca smpai habis ... 'oh , sahabat rupanya'.. :) susah nak cari seorang sahabt dalam kehidupan kan ? tambh2 lagi sahabat yg boleh mnuju ke arah kebaikan :) k daa...

Aremieroul Akim berkata...

gucciey lavencer : he3.. tu baru baca belum nampak kami lagi.. hu3.. sayang antara kami memang kerana ALLAH.. dia lah sahabat saya.. :) terim aksih sebab membaca ye.. :)

K.Zhariff berkata...

Tak apa, still boleh contact lagi.

insyaAllah kau akan bertemu balik dengan dia suatu hari nanti. :)

Aremieroul Akim berkata...

k.zharif : hu3.. hope so.. thnks zharif.. :)

Syira Rara berkata...

setiap yg bertemu mesti akan berpisah..:) baru follow blog kamu, nnt singgah la blog saya.kalau sudi follow yea..blh share byk cerita nnt (^_^)

Aremieroul Akim berkata...

syira rara : hu3.. yup.. setiap yang bertrmu pasti akan berpisa\h.. :')

ok2,i'll follow u back..

eszyamin berkata...

saya faham keadaan kamu..kerana saya pernah merasakan itu..

Aremieroul Akim berkata...

eszyamin : :') insyaALLAH ada hikmah semua ni..

Lelaki Michi berkata...

;)

Aremieroul Akim berkata...

:)