expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 7 Februari 2012

fAc : PeManTApan JatiDiRi KmJ 2011..!


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH..  ^^
okey..! seminggu berlalu dan kini mirul kembali lagi untuk menulis sesuatu untuk dikongsi dengan korang semua.. mungkin ada yang menarik untuk dikongsi.. itulah perancangan ALLAH.. berkongsi suka duka kita dalam hidup ini supaya dijadikan iktibar bagi orang lain.. agar sama-sama menjadi muslim yang mendapat cinta dari ILAHI..  :)

minggu lalu mirul telah berpeluang untuk mengikuti Program Pemantapan Jatidiri & Kerjaya di Kolej Matrikulasi Johor(KMJ).. program yang bertujuan untuk memantapkan lagi jatidiri para pelajar di KMJ ini berjalan dengan lancar dan meninggalkan seribu satu memori bagi setiap pelajar yang menyertainya.. gembira x terkata.. walaupun penat sebab x cukup tidur, tapi bila bersama dengan seluruh warga kerja segalanya jadi senang.. rasa penat terus hilang.. hu3..

dan mirul sebagai salah seorang fasiitator juga berasa sangat gembira kerana selama 2 hari program yang dijalankan ni, banyak pengalaman yang dapat mirul kongsi dengan adeq-adeq semua disamping belajar sesuatu juga dari mereka semua.. rasa macam x cukup je seminggu berkampung dekat sana.. bnyak lagi yang nak dikongsi, tapi apa kan daya perancangan ALLAH x siapa yang tahu.. itu sahaja masa yang ada untuk kami berkongsi cerita.. :) 

Facilitator Alumni Club (FAC)..
sekali lagi sejarah dalam hidup ni telah terlakar.. menyertai program kali ni memang banyak mengajar mirul tentang pelbagai perkara dalam hidup ni.. untuk abang2 dan akak2 yang dah kongsi ilmu tu harap halalkan lah ye.. dan buat kawan2 yang sebaya mirul, jadikan segala yang kita dapat dalam program ni sebagai satu pembelajaran untuk kita perbaiki diri.. memang banyak kekurangan yang kami ada, tapi jangan jadikan kekurangan itu sebagai penghalang ye..


buat barisan pentadbiran dan orang kuat program ni, terima kasih banyak-banyak atas segalanya.. dari awal hingga akhir program ni banyak yang saya belajar... walaupun ada yang terasa pahit, namun saya jadikan ia satu pengajaran.. apa yang terjadi sepanjang program ni kita jadikan pengajaran ye supaya program FAC yang seterusnya akan lebih teratur.. tapi bagi saya, program ni pun dah cukup terbaek untuk kami sebagai fesi dan adeq2 LDK..  :D


apa-apa pun, kita ni kan dah macam satu keluarga..  :)  kalau ada perselisihan faham tu biasa.. sebab kadang-kadang dengan perselisihan faham itulah yang akan membuatkan kita lebih menyayangi satu sama lain.. semoga juga ukhwah yang terbina ni sama-sama kita jaga agar mendapat keredaan daripada-NYA.. jumpa lagi ye untuk program seterusnya..  :)

bercerita dalam bergembira..
sepanjang program ni berjalan, banyak perkara yang telah mirul lalui.. ada suka dan ada juga dukanya.. itu lumrahkan..  :)  disamping mendengar perkongsian cerita abang-abang dan akak-akak fesi, mirul turut berkongsi sedikit cerita suka dan duka yang mirul lalui.. pengalaman yang dikongsi oleh semua orang mungkin x akan pernah terpadam dari kotak ingatan ini.. semoga ia menjadi satu kata semangat untuk kita sama-sama berjaya di dunia dan akhirat.. insyaALLAH..


dan semasa program ni berjalan, mirul telah diamanatkan untuk menjaga adeq-adeq LDK3.. banyak pengalaman mirul kongsi dengan adeq-adeq ni.. cerita dari mirul gagal sehinggalah menjadi seorang yang boleh berdiri dengan kaki sendiri hari ini.. bukan mahu bermegah atau bongkak dengan segala yang mirul kecapi hingga hari ini, niat mirul hanya satu.. mahu melihat mereka juga berjaya.. mirul x mahu melihat mereka mengulangi kesilapan yang sama seperti yang mirul lalui.. perit pedih masa lalu biarlah menjadi laluan mirul sahaja.. bukan mereka, adeq-adeq yang mirul sayangai..  :)

buat adeq-adeq LDK3..
setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan.. setelah dua hari akhirnya saat ini tiba juga.. perancangan ALLAH..  :) masih ada lagi urusan-urusan yang perlu abang mirul dan adeq-adeq selesaikan.. masih jauh lagi perjalanan hidup kita ni.. kan abang dah cakap, kalau ada jodoh insyALLAH kita akan bertemu lagi ye..  :)


rasanya dah banyak kali abang pesan benda yang sama.. rasanya adeq-adeq semua pun dah penat dengar.. ha3.. jadi jangan lupa segala nasihat abang ye.. abang nak adeq semua kejar cita-cita yang dah adeq semua sematkan tu.. jangan mudah mengalah tau.. memang akan ada seribu satu ranjau yang datang menerpa, tapi jangan mengalah.. teruskan usaha ye.. abang doakan adeq2 semua berjaya di dunia dan akhirat..  :)


akhir sekali, buat adeq-adeq yang dapat keputusan yang cemerlang sem 1, jangan rasa selesa dengan pencapaian itu tau.. teruskan usaha supaya dapat kekalkan kecemerlangan itu.. walaupun sem 2 ni lagi senang dari sem 1, tapi jangan anggap mudah dalam semua perkara ye.. gandakan usaha adeq-adeq semua supaya, semua yang adeq harapkan akan menjadi kenyataan.. insyaALLAH.. amin..

~..wasalam..~




6 ulasan:

mimey eidah (owner fida story) berkata...

bestnya..kat mkm pun ad bt jgak tp sy tk dpat p..huk-2

Aremieroul Akim berkata...

mimey eidah : he3.. xpew2.. next time klan boleh join lagi.. :)

Princess Feyqa berkata...

bestnyee rindu kmj!

super d0uble F :) berkata...

ok.rindu kmj sgt.bila la dpt pegi sana lagi..

btw,kmj da ad perubahan x ? he3

lecture2 kte dulu still ada lagi kan ? rindu kuliah 3 yg best :)

Aremieroul Akim berkata...

princess feyqa : he3.. sangat2 best..! kalau rindu g lah kmj.. :)

Aremieroul Akim berkata...

suer double F : he3.. insyaALLAH akan dapat pergi juga.. :) kmj sekarang masih sama je, tapi pelajar dowang emamng totally lain sangat2.. dah macam x de orang dekat kmj tu.. hu3..beza giler dengan masa kita..hu3..