expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sabtu, 23 Jun 2012

SaYaNg aDiK aBaNG..!


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .


dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSLAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH..  ^^ okey..! hari ni mirul nak mintak tolong sikit dengan kawan-kawan semua untuk mendoakan adik mirul yang kedua Mohd Amizi Bin Suari supaya kembali sembuh seperti sedia kala.. masuk hari ini, dia telah dimasukkan ke wad di hospital batu pahat kerana disyaki dijangkiti virus leptospirosis atau pun lebih dikenali sebagai virus kencing tikus..

seperti yang semua tahu, virus kencing tikus ni amat berbahaya.. almaklumlah, penyakit ni merupakan antara penyakit yang silentkiller yang merbahaya.. adik mirul ni pun selamat mak paksa pergi hospital, kalau x memang x nak pergi periksa lah jawabnya.. dia dah demam nak dekat 5 hari.. tak boleh nak makan sebab tak ada selera, tak boleh nak bangun sebab badan di sakit-sakit.. 5 hari dia terlantar je dekat bilik.. ni  pun doktor cakap buah pinggang dia dah mula ada masalah.. selamat dapat kesan awal, kalau tak mirul tak tahu lah apa yang akan terjadi nanti.. hurmm..

angah vs along
mirul dengan dia macam anjing dengan kucing.. bak kata mak mirul, kami ni tak boleh nak berjumpa.. asyik gaduh je.. almaklumlah kan, nama pun adik-beradik, lelaki pula tu.. memang bergaduh je lah kerjanya.. hu3.. dari kecik lagi mirul dengan dia selalu bertekak.. kalau dia buat salah memang kenalah. ha3.. kalau x kena pulas telinga memang kena cubit lah.. hu3..

ni gambar adik mirul dengan mak mirul..
dalam ni dia nampak kurus, tapi dia gemok sebenarnya.. hwa3..  :P

makin kami besar, makin kami ni x boleh nak jumpa.. ada je yang tak kena.. ha3.. kalau mirul tengah cakap dengan mak, dia x boleh ada dekat situ sebab nanti mirul akan halau dia.. ha3.. kalau dia tengah cakap dengan mak mirul, mirul akan halau dia jugak.. kalau dia x nak pergi jugak memang kitowang selalu buat muka lah kalau mirul ke dia mengadu dekat mak.. 

dan selalunya mirul dengan dia kalau dekat rumah memang susah nak cakap.. tapi ikut situasi lah, kalau mirul tak gaduh dengan dia, ok je.. tapi kalau gaduh, memang masing-masing tarik muka.. ha3.. dan mak miul akan jadi orang yang sangat pelik kalau mirul dengan dia tak gaduh.. he3.. tapi kalau kitowang dekat luar rumah, contohnya pergi rumah sedara ke, pergi shopping ke, pergi kerja kahwin ke kitowang okey je.. boleh duduk sama-sama, ketawa sama-sama.. he3.. pelik kan..  :)

sayang adik abang
biasalah sedangkan lidah lagi tergigit ka, ni lagi kan adik dengan abang.. nakala macam mana pun dia, dia ni tetap adik mirul kan.. walaupun mirul selalu marah-marah dia, mirul selalu x tegur dengan dia tapi sebenarnya mirul sayang dekat dia.. hubungan kami ni nampak je macam tegang tapi sebenarnya masing-masing sayang antara satu sama lain.. dia selalu mengadu dekat mak mirul, cakap yang mirul selalu lupa dekat dia.. almaklumlah, kalau mirul buat video keluarga mesti gambar dia kurang.. ha3.. kadang-kadang mirul ketawa dekat dia sambil cakap "siapa suruh x suka ambil gambar.. ha3.."

ni gambar ahli keluarga kesayangan mirul..  <3

semalam masa dia masuk wad, mirul duduk sebelah dia.. mirul urut kaki dia sambil baca selawat.. dalam hati mirul niat supaya ALLAH jangan lah ambil nyawa dia lagi.. banyak lagi yang belum kami lalui.. tanggungjawab pun banyak lagi.. hu3.. dan mirul pun selalu doakan dia supaya menjadi anak yang soleh.. nakal dia tu nakal budak lelaki.. faham-faham je lah.. mirul nak nasihat x boleh sebab nanti kami akan bergaduh.. sebab tu kalau bab nasihat adik, mirul serahkan pada mak.. sebab adik mirul ni sayang mak, anak mana tak sayang mak kan...  :) mirul cuma bagi info dan maklumat je.. ha3..
apa-apa pun doakan dia cepat sembuh ye sahabat-sahabat sekalian.. walauun orang tak nampak kasih sayang mirul dengan dia tapi kami tahu kasih sayang kami sesama sendiri.. mungkin x ada orang yang nampak cara kami berkasih sayang tapi kami tahu dan dapat rasa sayang antara satu sama lain tu.. doakan juga supaya dia berbah dan menjadi anak yang soleh untuk kami sekeluarga.. amin..~

13 ulasan:

Miss Anis berkata...

semoga adik cepat sembuh...amin...

Aremieroul Akim berkata...

@miss anis : amin.. terima kasih ye.. :')

NadNod berkata...

semoga adik mirul cepat sembuh :) amin. menitis sikit air mata baca~~

Semut Senyum berkata...

mirul... sis doakan moga2 adik mirul cepat sembuh... aminnn ya rabb... ckap kat adik. dia kene kuat semangat. moga kekuatan itu mampu menolak penyakit dia... insyaallah.

El-Janna berkata...

semoga cepat sembuhh^^

Saira berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Aremieroul Akim berkata...

@nadnod : amin.. terima kasih.. :)

Aremieroul Akim berkata...

senyum semut : terima kasih sis.. insyaALLAH akan saya sampaikan kelak.. :')

Aremieroul Akim berkata...

@el-janna : insyaALLAH.. amin.. :')

Makbed berkata...

semoga cepat sembuh ye...

womahimia berkata...

semoga your adik cepat sembuh. done follow you :)

Aremieroul Akim berkata...

@makbed : insyaALLAH.. amin..

Aremieroul Akim berkata...

@womahimia : amin.. ok2.. tq2.. :)