expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Isnin, 14 Disember 2009

BeNCi..tApI..CiNtA

bwat some one yang aku syang sangat2..4 you..

aku dh x tahan ngan prassan cam niew..
aku benci gler..
aku dh x nak pkir2 kan ag dah prasaan niew..
tantang dier..and..
prkarew yang berkaitan ngan dier...
huhhhh...
jgan bersdeh..
lah tahzan..

tpi aku x bleh..
aku x tau napew..
bab 2 aku bnci prasaan cam niew..
stiap kli dier ada..
prasaan niew ada..
stiap kali dier ada sayang and benci niew bergolak-galek..
x tau napew??

aku dh cuber lpewkan dier..
tapi..huhhhh...
aku mnemui jlan buntu..
hanya ALLAH jerk yang tau prasaan kat dlam ati niew...

skit ati..
benci sangat..
kat dier..
...TAPI...
syang sngat
kat dier..
comey sngat..muker dier..
...TAPI...
syang skali bab..
dier hnyer angan2..
dier hnyer khayakan..
dlam mimpi..
x mungkin bisa jadi kenyataan..
ksian kan aku..ksian sngat..
...TAPI...
aku tau..
ALLAH 2 ada ngan aku..
mak aku ada d smping  aku..
kkwan aku ada d sblah aku..
niew lah yang bwat aku mseh berdri tguh smpai skunk..
~
dier slalu cam 2..
slalu sngat..
wlau sier x wat papew..TAPI..
aku yang syang sngat kat dier rasew..
BENGANG sngat..

aku tau aku spew..
aku sdar aku sapew..
gmuk..
x ensem..
bruk..
and smua yang buruk2 a...
ada kat aku..
..TAPI..
sbnarnyer..
smua ciptaan ALLAH 2 smuanyer..
chantek..
smpurna..
kacak..
and bermkna..
smua skali...termasuk aku..

tpi 2 lah..
kalo dh namew nyer mnusia..
msti nak yang chantek..
yang lawa..
yang smpurna..
kalo x smpurna 2, grenti dh akan kene maki....
2 lah nasib aku...

tpi aku reda ngan kten2an niew..
bab aku tahu ALLAH 2 adil..
dier tau apew yang 'DIER' bwat
smuanyer dah diatur..
smuayer dah drancang..
so...,,,
sbagai manusia,
aku kne reda and pasrah atas ktn2an niew..
never give up..
be strong..
jia you..
and..
ktew knew tau bhawa stiap apew yang terjadi..
pasti ada sbab and hkmahnyer..
maybe kalo ad yang ALLAH amek dri kitew ..
benda @ owang yang amat kitew syang ssangat..
reda and tawakal jerk lah..
bab pasti ALLAH akan crikkan kita ...
PENGGANTI NYER...

dan oleh sbab 2 lah..
banyakkan berdoa kepada ALLAH..
smoga kitew ,kuarge and owang yang kitew sayang 2 bhagia d dnia and akhirat..
AMIN...

syanglah..
cintailah..
and..
blailah..
cintamu buwat ALLAH..
slepas ALLAH..
NABI MUHAMMAD..
then IBUMU..
dan slepas i2 brulah si 'DIA'..
bab x smua bnde yang kitew syang 2..
sayang kat kiter...

tapi sbarkan syang kitew wat smua..
but..
adlah terbaek jika kitew mencintai ALLAH dhulu..
spaya bilew kitew dikecewekan oleh manusia..
kita akan reda & x kan bgitu kecewe dgan kpu2san owang 2..
ingat lah ALLAH s.w.t...
pencipta sluruh alam niew..
ALLAHU AKHBAR..
ALLAH MAHA BESAR..
TIADA TUHAN YANG LAYAK DISEMBAH MELAINKAN ALLAH s.w.t  & NABI MUHAMAD ITU ADALAHA PESURUH ALLAH s.w.t...

Tiada ulasan: