expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 15 Disember 2009

AkU tIngAgLkAn DieR KeRaNa aLLaH..

Dengan nama Allah


Sebaik-baik Pemberi Ganjaran



...



Namamukah yang tertulis di luh mahfuz sana?

Engkaukah yang bakal menemaniku jalan menuju syurga?

Dirimukah yang akan melengkapkan separuh dari agamaku?

Aduhai pria.

Adakah kau yang tercipta untukku?

Jawab pertanyaanku ini.

Jawab!



Kau takkan pernah dapat memberi jawapan

Kerna jawapannya bukan di tanganmu

Tetapi di tanganNya.

Di tangan Tuhan kita; Allah

Tuhanku dan Tuhanmu



Gelisahku memikirkan dirimu

Dan ketakutanku memikirkan Tuhanku

Aduhai pria

Maafkan aku.

Ketakutanku pada Tuhanku melebihi kegelisahanku memikirkanmu



Jemput diriku pabila waktunya tiba

Sebelum sampai saat itu, biarkan aku sendiri bersama Si Dia

Akan kucipta cinta bersama Dia

Sebelum kucipta cinta antara kita



Jadilah dirimu kumbang yang hebat

Dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar



"i've leave him for the sake of Allah"



Sesungguhnya Allah takkan pernah mensia-siakan pengorbananmu sayang

Bilamana kita tinggalkan semua ini kerana Allah semata

Yakinlah!

Akan ada sesuatu yang indah untukmu di pengakhiran nanti



Dan sesungguhnya hari kemudian

itu lebih baik bagimu

daripada yang sekarang (permulaan).

Dan kelak Tuhanmu

pasti memberikan karunia-Nya kepadamu ,

lalu (hati) kamu menjadi puas.

[Ad dhuha: 4 & 5]



Untuk itu

Aku tinggalkan dirimu padaNya



Sesungguhnya

aku bertawakkal

kepada Allah Tuhanku dan Tuhanmu.

Tidak ada suatu binatang melata

melainkan Dia-lah yang memegang ubun-ubunnya.

Sesungguhnya Tuhanku di atas jalan yang lurus.

(Allah Maha Adil)

[Hud: 56]

(copy from i luv islam)

Tiada ulasan: