expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ahad, 4 Disember 2011

UnTUkMu SaHaBaT..!

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa.. jawab dapat pahala.. insyaALLAH..  :)
okey..! kalau korang perasan, sejak akhir-akhir ni, mirul selalu buat entry berkaitan dengan CINTA kan.. mungkin ramai yang pelik sebab selama ni x ada lah entry pasal cinta je.. tiba tiba je kan.. hu3..
okey..! disebabkan mirul rasa ramai yang dah tersalah faham, jadi mirul nak jelaskan semua ni okey.. :)
sebenarnya, blog memanglah tempat untuk mirul kongsi dengan korang semua tentang apa yang mirul rasa dan apa yang mirul alami.. tapi x semestinya semua yang mirul tulis tu adalah cerita tentang mirul semata-mata.. ada juga merupakan ilham dari insan-insan sekeliling mirul dan ada juga daripada luahan hati mirul sendiri.. jadi x ada istilah " Mirul Sedang Angau Bercinta" ye.. 

saya sayang kawan saya sangat-sangat..
okey..! dekat sini juga, mirul nak luahkan sesuatu untuk korang semua tahu.. sesungguhnya mirul sangat menyayangi kawan mirul melebihi mirul sayang diri sendiri.. sumpah..! bagi mirul kawan tu sangta penting dalam hidup ni.. tapi mungkin ada yang anggap kawan tu hanyalah insan biasa dalam hidup dowang, tapi mirul tak..! kawan ialah seseorang yang bermakna dalam hidup ni.. selain keluarga, kawan-kawan mirul lah yang banyak memeriahkan dan mewarnai hidup ni.. tanpa mereka mirul ni x ada apa-apa..
dan dalam berkawan, mirul banyak belajar benda-benda baru.. seyes..! mirul kenal ramai orang dan dari situ setiap apa yang dowang rasa dowang akan kongsi dan mirul akan jadikan benda tu sebagai satu pengajaran buat mirul.. sebab dalam dunia ni, tak semua orang bernasib baik kan.. sebab tu lah mirul suka dengar cerita orang supaya dapat jadikan ia satu pengajaran dalam hidup ni..  :)

demi kawan, apa sahaja..
bukan mirul nak caka apa lah, tapi mirul ni pelik sikit.. he3.. sebab mirul sanggup buat apa je demi kawan mirul.. selagi benda tu akan buat dia gembira, mirul sanggup.. seyes..! kadang-kadang tu kalau mirul terguris dalam hati sebab kawan-kawan mirul, mirul akan cuba cakap baik-baik dengan dia.. tak pun kalau susuah, mirul simpan dalam hati je dan cuba fikir positif..  :)  sebab benda tu akan membantu mirul untuk sentiasa menjaga hubungan dengan dowang.. 
kawan..sahabat.. bagi mirul sama je.. selagi dia sentiasa ada bersama kita baik semasa kita susah ataupun senang itulah kawan dan sahabat dunia akhirat kita..  :)  kalau pun dia hanya ada bila mirul sedih, mirul x kisah pun.. sebab suatu hari nanti bila dia sedih, dia akan sedar dia dah kehilangan seseorang yang sentiasa ada bersama dia dahulu.. :)  tapi alhamdulillah.. sepanjang mirul berkawan dengan semua orang, jarang yang bersikap macam tu.. sebab tu pentingnya memilih dalam berkawan.. tapi jangan terlalu memilih pula ye..  :)

saya sering terluka sebab kawan..
okey..! biasalah kan.. adat berkawan.. sedangkan lidah lagikan tergigit ni lagikan berkawan..  :) hurmm.. mirul ni jenis yang cepat terasa.. kalau korang kenal mirul memang itu cara mirul.. dan kalau mirul terasa hati, mirul bukan seseorang yang senang menipu.. kadang-kadang tu dah cuba untuk tak menunjuk sangat, tapi x boleh.. kadang-kadang tu kalau memang terasa sangat-sangat, memang buruk be be nor muka ni.. ha3..
tapi satu je mirul cakap dekat ramai kawan mirul.. sekali mirul terasa, mirul akan ingat selama-lamanya..  :) hu3.. bukan kejam atau bukan dendam, tapi itu lah prinsip mirul.. tapi kita kena sentiasa belajar untuk menerima kesalahan orang lain kan.. sebab kadang-kadang, bila kita buat salah, orang boleh terima salah kita, kenapa kita tak boleh pula kan..? hu3..

apa-apa pun ingatlah.. kawan tu kadang-kadang satu pinjaman ALLAH kepada kita bagi membantu kita menyelesaikan sesuatu masalah atau sesuatu ujian ALLAH.. dan kita kena ingat bahawa setiap yang dipinjamkan oleh ALLAH kepada kita itu boleh ditarik bila-bila masa sahaja kan..  :)  jadi hargailah sahabat anda itu seadanya.. mungkin dia sentiasa hargai anda tetapi anda hanya melihat dia sebagai insan biasa.. jadi kalau suatu hari nanti bila dia pergi jangan pernah menyesal pula ye..  :)  okey..! fikir-fikir kan.. 
wasalam..

2 ulasan:

Anim Farahin Irwan berkata...

kawan yg baik..dirahmati Allah :)

mizz berduri berkata...

yup.. a good friend will be by our side through thick and thin..but the sad thing is,we are easily forget everything that we have together if we met someone that we love or formally we call as gf and bf....I myself have the best friend...a guy...something that i cant forget until now is he said "please control yourself,because my girl is jealous and we cant be like what we are used to be".Everything changed when he has the gf..He really want take care of his girlfriend's feeling but how's about my feeling????he just throws me away like a rubbish.. Acctually I'm so regret because Ihave cried because of him.From today onward I dont want to bother about him anymore...