expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Rabu, 11 April 2012

JanGaN PeRnAh aLpa..!


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
assalamualaikum w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab nanti berdosa, baik jawab dapat juga pahala.. ^^ semoga kita semua masih lagi menerima rahmat dan kasih sayang dari ALLAH s.w.t.. dan semoga juga kita semua akan terus dilindungi daripada segala bentuk musibah, balak bencana mahupun kejadian-kejadian yang x kita ingini.. insyaALLAH. amin.. okey..! mirul percaya semua dah tahu mengenai gegaran yang terjadi berdekatan dengan bumi aceh kan.. dan mirul juga percaya bahawa ramai yang tengah bimbang akan situasi ini kerana mungkin ada diantara kita yang mempunyai sanak-saudara mahupun kenalan di tempat-tempat kejadian.. 
dalam keadaan macam ni, mirul rasa langkah terbaik yang dapat kita lakukan ialah berdoa kepada ALLAH supaya kita semua dilindungi dari segala perkara yang tak diingini.. hanya ALLAH lah yang mampu mengubah segala apa yang telah diaturkan oleh-NYA.. insyaALLAH semua nya akan okey.. amin..   :')

tadi dalam banyak-banyak status FB yang kawan-kawan mirul buat, mirul tertarik nak kongsi kan satu status ni.. status nya simple je, tapi penuh bermakna.. (minta izin ye nak copy paste.. )
"A ade kat atas bangunan. B berada di tingkat bawah. A nak panggil B, tapi B tak dengar. A pun baling duit syiling ke B dengan harapan B mendongak ke atas. Tapi B terus tunduk ambil duit syiling tu tanpa memandang ke atas [ke arah A]. Bila A membaling batu ke bawah, lalu mengenai si B, baru B dongak ke atas. #Agak-agak kita dengan Allah macam tu ke? Bila dibagi musibah baru nak pandang Allah??



natijahnya, bila ALLAH bagi nikmat dekat kita, jangan lupa untuk bersyukur.. bukan susah pun kan nak bersyukur.. cukup bagi ALLAH kalau kita ucap Alhamdulillah, terima kasih ALLAH.. hu3.. dan jangan jadi hamba DIA yang sombong.. bila ALLAH bagi nikmat, kita lupa.. kita alpa dengan nikmat tu.. bila ALLAH turunkan bala, baru nak merintih.. baru takut.. nak ke kita ditimpa bencana sebagai tanda peringatan..? kalau sempat bertaubat x apa, tapi kalau x sempat..? fikir-fikir kan lah ye wahai sahabat sekalian.. :)

kadang-kadang bila ada bencana macam ni, mirul rasa takut sangat-sangat.. mungkin hari ini bukan kita yang ALLAH uji dengan musibah macam tu.. tapi esok lusa kita tak tahu lagi kan.. sebab tu dalam keadaan apa pun kita kena selalu bersedia.. kena selalu ingat yang ALLAH boleh uji kita ni bila-bila masa je.. dan ALLAH juga boleh uji dalam pelbagai bentuk ujian.. bukan dengan musibah je.. tu kita kena selalu ingat.. 


betul..! mirul ni pun bukannya baik sangat.. selalu juga melakukan kesilapan.. tapi bak kata pepatah "hari esok mesti lagi baik dari hari ini.." jadi sama-sama lah kita muhasabah diri, lihat balik amalan kita selama ni.. cukup ke untuk dijadikan tiket untuk ke syurga.. kalau rasa x cukup tambah lah, sementara sempat ni.. hu3.. sebab kita tak tahu, bila kita pula yang akan ALLAH uji kan.. :)so be preapared.. insyaALLAH..  wasalam..

4 ulasan:

Florist berkata...

nice entry and blog ^^ done follow you :)

Aremieroul Akim berkata...

florist : alhamdulillah.. syukran.. :)

Puteri Diyana berkata...

pu3 rasa smlm gegr..time barg ats katil..takut jgk time 2..terkejut..yela..first time rasa ggr sndiri..

btw..dude..nice entry lahh.. :DD
best entry nie.

Aremieroul Akim berkata...

puteri diyana : hu3.. alhamdulillah semuanya selamat kan.. xpew, orang kata pengalaman hidup.. he3.. alhamdulillah.. terima kasih sebab sudi baca.. :)