expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Khamis, 15 November 2012

Barang Wajib Ada Pelajar Uni..!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
ASSALAMUALAIKUM w.b.t..

jawab ye salam mirul ni.. tak jawab dosa... kalau jawab korang memang owsome.. ^_^
alhamdulillah bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan nikmat yang ada pada kita, dapat lagi kita semua menghirup udara di muka bumi ini dengan percuma.. maka jangan lah berat sangat nak bersyukur tu ye sahabat semua.. ^_^ bukan susah, cuma sebut Alhamdulillah..

dalam entry kali ni mirul nak berkongsi pendapat dengan sahabat semua tentang barang-barang yang wajib ada bagi seorang pelajar.. orang kata kalau x ada benda-benda ni macam x lengkap je kehidupan sebagai seorang pelajar.. hahaha.. antara barang-barang tersebut ialah : 

1. Telefon Bimbit
okey..! sedangkan budak 6 tahun pun dah ada handphone ini lagikan kita yang dah besar ni kan.. x kisah lah handphone tu murah ke mahal ke, nokia 3310 ke, black berry ke janji ada kan.. bukan apa, senang sikit kalau orang nak contact kita, nak bagi tahu maklumat penting ke kan.. huhuhu.. tapi budak-budak zaman sekrang ni telephone tu dah x da maknanya dah nak sampaikan maklumat2 penting ni. yang ada maklumat2 cintan contun adalah.. huhuhu..

2. Earphone
ni lagi satu benda yang wajib ada pada pelajar zaman sekarang ni.. diusung kesana kemari, kalau bosan je terus sumbat telinga dengan earphone ni.. hahaha.. dan ada sesetengah tu dalam kelas pun pakai earphone, x tahu lah dia fokus ke x sebenarnya tu.. huhuhu.. dan bila sebut pasal earphone ni yang selalu bertuah ialah palajar-pelajar perempuan lah sebab kalau pakai earphone pun x nampak, almaklumlah pakai tudung kan.. sebab tu kalau panggil macam apa pun x dengar, rupanya tengak sibuk dok engar lagu.. hahaha..

3. laptop
siapa x ada laptop nampak pelik sikit lah. lagi-lagi dekat Uni.. macam mirul pun bukan lah orang senang mana pun, tapi ada jugak laptop.. senang sikit nak buat kerja kan, x payah pinjam-pinjam orang punya.. huhuhu.. tapi kalau fikir balik sebenarnya, laptop untuk buat kerja tu x sampai 10% pun.. yang lebih tu main game (Dota) ke, tengok movie ke (Korea), online ke(FB, twitter) dan seumpamanya.. dan kalau x ada laptop ni, masa cuti tu sangat bosan kan.. hahaha..

4. MP3
ni lagi satu barang wajib pelajar, MP3.. tapi bagi sesetengah tu kalau dah ada phone pun dah cukup, x perlu ada MP3 pun.. sebab MP3 ni kalau bosan memang akan on je selalu.. lagi-lagi kalau dalam bus, kalau tengah tunggu kelas mula, kalau tak nak dengar pensyarah membebel.. hahaha.. 

apa-apa pun ni sekadar apa yang mirul rasa je.. x tau la betul ke x.. tapi dari pemerhatian mirul memang kebanyakkan benda-benda ni lah yang wajib ada pada seorang pelajar.. gadget-gadget ni lah yang selalu pelajar gunakan x kira lah dekat mana pun.. 

islam x pernah nak halang hambanya untuk mencari hiburan tapi jangan lah sampai melalaikan kita.. x kisah lah nak dengar lagu ke, asalkan lirik dia tu x menyesatkan..x kisahlah nak tengok cerita korea tu sampai mata bengkak, asalkan solat tu x tinggal.. nak main game sampai pagi..? boleh je, janji subuh n zuhur tu solat.. okey..? ^_^
apa-apa pun yang baik datangnya dari ALLAH.. yang buruk semuanya datang dari mirul.. kalau ada salah silap tu, kalau ada yang membenci tu mirul mintak maaf ye.. mirul menulis untuk berkongsi apa yang mirul rasa.. kalau sudi komen lah ye.. syukran.. terima kasih.. wasalam... :)

10 ulasan:

Unknown berkata...

Haha, semua ada except for the mp3.

Unknown berkata...

semua nie pun perlu untuk pelajar sekolahh..sygnya tak boleh bawak pulak ke sekolah..kalau tidak waktu subject yg membosankan seelok2nya pakai earphone...hahaha

oni.asyraf berkata...

tmbah 1 lg, klau duk hostel,ambi pur spray pewangi tu, wajib ade, klau idak, bilik bau kepam...:P

dee berkata...

ye benar. :P

Mila Ahmad berkata...

budak student kan selalu stress belajar so hiburan tu perlu :)

Diari Anak Perantau berkata...

kechek : hehehe.. kalau ada phone yang canggih x perlu MP3 kan.. :)

Diari Anak Perantau berkata...

cik kaki ketawa : hehehe.. betul3.. kalau macam tu seharian lah pakai.. takut2 semua subjek bosan.. :P

Diari Anak Perantau berkata...

oni asyraf : betul3.. kalau x ada mau bau asam dalam bilik tu.. hahaha..

Diari Anak Perantau berkata...

dee : tq.. ^_^

Diari Anak Perantau berkata...

mila ahmad : tau x pew.. lagi2 student Uni kan.. sangat strees.. U_U