expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Khamis, 23 Disember 2010

insan lemah..

(^^,)
bukan mudah untuk kita menjadi seorang insan yang sempurna...bukan mudah untuk kita jadikan MUHAMAD itu sebagai c0ntoh kita...dan bukan mudah untuk kita pastikan ALLAH sentiasa meredhai kehidupan kita...
kita hanya lah manusia biasa yang hanya menumpang kasih di dunia ini..tiada apew yang menjanjikan kebahagiaan di akhirat kelak melainkan amalan2 yang berterusan..

sebagai hanma ALLAH yang hina ini juga,kita tidak mampu untuk menolak takdir yang telah lama tertulis untuk kita...tidak mampu untuk aku lari dari melakukan kejahatan di dunia ini ya ALLAH..nikmatmu buat ku sunguh x ternilai..segala puji an hanya ku serahkan untukmu..namun segalanya tidak mampu membalas setiap apew yang engkau berikan kepadaku...

ya ALLAH..malam ini aku menanges kerna aku tahu betapa hinanya hamba mu ini ya ALLAH..betapa kejamnya aku terhadap mu YA ALLAH..dan betapa tidak bersyukurnya aku terhadap nikmatmu ya ALLAH..namun engkau tetap menguji diriku dengan memb9iarkan aku terus terlena dengan nikmat kelalaian duniawi ini..aku terus hanyut memninggalkan kau di belakangku YA ALLAH..

ampunilah dosaku YA ALLAH..sesungguhnya apew yang aku lakukan selama ini mmg atas kehendakku..memang kerana iman ku yang lemah..dan memg aku terpedaya dengan hasutan syaitan jahanam..aku x berdaya YA ALLAH..aku bukan insan terpilaih seperti MUHAMMAD..imanku tidak sekuat sahabat nabi..tidak sekuat mereka-mereka yang shahid kerna memperjuangkan agamamu YA ALLAH..aku insan yang sungguh lemah kerna aklu jauh darimu..

YA ALLAH..peliharalah aku dan kaum keluargaku..peluharalah kami dari sebarang perkara yang menjaohkan kami darimu..berkatilah hidup kami sepertimana kau memberkati hidup insan2 terdahulu..aku memohon padamu YA ALLAH...dengan penuh kehinaan ampunilah dosaku YA ALLAH..dan semoga kau terima taubatku ini..

Tiada ulasan: